PIZZA TIME


Idag när lille Carl tog sin nap satte jag mig och tittad igenom lite kokböcker. Anna har bett mig att förbereda middagen medans Carl ligger och sover. Jag hittade ett kul recept på hemmagjort pizza! De va vanlig pizzadeg men jag gjorde dem mycket mindre, undefär som tefat! Sedan tog jag salami, tomater, majs, oliver och kyckling och gjorde som mus-ansikten. Så varje pizza såg ut som en liten mus med öron!

I alla fall så blev jag så sugen på att göra egen pizza hemma så jag gick och köpte ingredienser. Så här ska jag ge er ett smarrigt och enkelt recept på pizza!

Du behöver
Mjöl
Bakpulver
Salt
Ägg
Smör
Mjölk
Tomatsås/ketchup

Skinka
Riven ost
Annanas

Blanda mjöl, bakpulver, salt, smör och en äggula med mjölk

Kavla ut till en rund fyrkant

Släng på vad du tycker är gott!

In med den i ugnen i 15-20 min! Och taaadaaaaa! Att den är lite bränd gör inget ...

Servera gärna med lite sallad och ett glas rött! Nu kommer klara snart, får väl se om hon tycker det va gott! /Louise


Kommentarer
Postat av: Pu/Pa

Ser smarrigt ut...!

:-))

2011-01-11 @ 16:21:41
Postat av: Pu/Pa

...- Ser smarrigt ut !

:-))

2011-01-11 @ 16:32:08
Postat av: Elin (klaras barndomsvän)

ser helt fantastiskt ut! gillar din förklaring. haha well done ;)

2011-01-13 @ 12:13:02
Postat av: Mamma Mu

Men Loiuse då! Du vet väl vad Christer brukar säga........Vad skall du bränna till middag i kväll då!!!! Äpplet faller inte långt.....Puss

2011-01-13 @ 17:54:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0