for the first time..

Jag och Louise bor utan föräldrar för första gången, och vi gör det i London. Sjukt!
Det slår en ibland så där.. :)

Nu är det snart jobb igen. Louise har redan sprungit iväg, hon skulle till banken först sen till jobbet. Jag ska strax dra mig med. Jag tror jag tar banken imorgon, men ska springa in och se om dom har tid för mig.

Vi ses sent ikväll. Både jag och Louise jobbar till halv tio, tio.

/Klara


Marknad:)



Här packar mannen ner min spegel jag köpte till vårt rum, haha sen skrev han "the lady bought the mirror for only 5 pounds, ONLY 5 POUNDS!! Kändes liiite pinsamt då hehe.

Slash Louise


Hemma igen.

Och jag kommer hem till underbart god mat som Louise har gjort, I love her!
Jag köpte med mig choklad som tack, tror hon uppskattade det ;) Den var supergod den med.

Tack för de uppmuntande orden på mitt inlägg imorse. Det behövde jag. :)

Nu ska det ses på film kan jag tro.
Pusspuss /Klara

Live your life

Så idag har vart en härlig dag:) Livet är faktikst riktigt underbart! Blir så glad när jag tänker på att vi faktiskt är i London och bor här. Att man faktiskt har chans att göra sånna här saker! Tycer att alla ni som vill göra samma sak, GO FOR IT! Man lär sig mer här på en timma än vad du lär dig hemma på ett år..! ;)

Igår fick jag min Pay Check frn jobbet :D Känns bra! Så idag sprang jag till banken för att öppna konto, men det va fullt och man va tvungen att boka tid så jag ska dit imorgon klockan tio. Dock så är det med dom pengarna jag ska betala hyran och den ska betalas 1:a Okt och det tar några dagar för pengarna att föras över.

Jag hade med mig mina CV:n idag så gick in på Bla Armani, All Saints och FCUK och sökte jobb. Alla verkade positiva, speciellt Armani. Jag berättade att jag jobbade på Bershka nu men söker ett jobb som är mer "costumer service"- inriktat. En av managerna berättade att hon också jobbat på Bershka och att hon vet vad jag menade, och att dom söker heltid på herr avd och halv tid på dam avd. Dom va jättegulliga och det skulle vara jättekul tror jag!

Det har spöööööregnat hela dagen btw!


Köpte mig ett par mysiga uggs att ha i ruggvädret. 

Unnade mig även ett paraply :D

Ha en fin kvällis / Lousie


Och min lunch en ledig dag ..




BIG ONE!

Min frukost en ledig morgon :)


Toast's before

After :)  Kan va bra för er föräldrar att veta vad vi äter.


onsdag, och snart jobb.

Nu ska jag till jobbet snart. Jag försöker göra så gott jag kan, men inte trodde jag att det skulle vara så stressigt.. Men det är kul ibland, och de jag jobbar med är supergulliga så jag ska göra mitt bästa ett tag till.

Louise är ledig idag så hon bloggar nog lite för er senare :)

Take care.
/Klara

Hej La familia

Skulle bara säg att ni är söta och jag saknar er lite .. gillar mina väl valda bilder;)

 
puss till er!


Jag HATAR mycket folk!!

Dom stökar ner, river ner galgar och plagg på golvet, slänger deras grejer över de kläder man just då str och viker. Sen som toppen på moset eller grädden över i:et är att dom är jävligt otrevliga. Dem har inte överseende för fem öre! En tjej sa till mig idag när jag bad henne att inte bara dumpa 20 kläder i en hög " What? Can't you take that? You just stand there anyway?" Helvete va förbannad jag blev men jag log lite snällt och lät henne gå. Hon skulle bara veta vad jag sprungit fram och tillbaka, upp och ner från omklädningsrummet och svettats ihjäl innan hon sa det.

Sorry vi börjar om..
Hej hej hej There.. kom precis hem från jobbet, klara kommer hem snart med. Medans hon är borta passar jag på att sätta mig i sängen och äta Ur min nyinköpta Nutella burk och Mjölk!! Kan knappast bli bättre Mmmmm..
Såja, men kändes skönt att få ut lite ilska med ;)

Har ingen bild till detta inlägg men ni kan få se en uppblåsbar bubbelpool istället.

Regards Louise


Viva,

det är musik kanalen här borta. Som vi kan hitta iaf ;) Den väcker oss varje morgon och det tackar vi för.

Nu ska vi strax till jobbet, och om vi hinner ska vi till banken först.
Ses ikväll!
/Klara

Mr Prince Charming



Hunden som jag räddade idag. Han va uppskruvad lngt upp på en vägg. Jag tog fart och hoppade ett jättehopp, fick tag i ena tassen och fick ner honom. Nu är han vår lilla Prince Charming. Hoppas att han äter upp katten i huset med.


Måndag kväll!

Jahopp då va det kväll igen och vi springer till affären för att köpa lite choklad till filmen vi ska se, tänk att vi lyckades få hälften av varorna gratis bara för vi viftade lite på ögonfransarna .. ;)

det regnade idag ... coolt.

ballerina skor, swetpants och letherjacket !

klara

Pssstt.... har jag sagt hur mycket jag sakna SVENSKT LÖS GODIS??? Ni som känner mig visste väl redan det. humf

Så ni som verkligen älskar mig kan väl skicka mig ett kilo eller två

Louise Eklund
Enard House 1
Cardigan Road
E3 5HY London
England
;)


Måndag 27/9

Och jag är ledig! Nu har jag nog tagit igen alla timmars sömn som jag behövde efter de sista fyra dagarna.
Louise är på jobbet och jag ska snart ta tag i dagen. ska nog bland annat se efter annan lägenhet..

Men nu ska jag göra mig en kopp "kaffe"

Hörs sen
/Klara

Godkväll.

Hej kulingar. Här kan ni lista ut vad vi ska göra nu. hahah nej jag är inte en tönt?!

Lördags Kväll

Va vi på Club Valbonne, och här är några bilder

Roliga människor som gärna ville va med på bild :)

klara och jag och ngon mer

hahah en man som avgudade klara, han satte sig ner på knä framför henne

Det trillade in lite allt möjligt, är man med Nick så är man ;)

Det va tydligen en "modell tävling" på Valbonne, för plötsligt så dyker denna tjejen upp och frågar om inte jag är intresserad av att bli. Här skulle man posa mer ramen runt sig haha.

haha vi skrattade åt hur korta Luke och Nathan va jämfört med mig

Charmig bild ;)

Schleten Morgon + Webbkamera

Jag och lusekoftan går till jobbet nu!



25 Spetember 2010

God morgon solstrålar! Idag är det härliga lördag och jag ska till jobbet först klockan två så jag har lite tid på mig att utforska lite här i Mile End där vi bor. Har inte hunnit se så mycke här om jag ska vara ärlig. Det är tydligen en jättemysig marknad här varje lördag! Igår var jag ledig och gick och strosade runt på stora gatan några timmar. Har lite tips nu på vart jag ska söka jobb. Köpte också en jättefin jacka som jag egentligen inte fick slösa pengar på men den va så söt så kunde inte låta bli. Senare gick vi och käkade lite och tog en öl på en mysig resturang någonstans vid Tottenham Court Road.








Och söta jackan :)



Lägger in lite bilder på affären Bershka sen. Nu marknad! Hörs sen
/ Louise


Grown ups.

Hemma igen efter  jobb och hamburgare och öl på ett ställe vid Tottenham Courtroad. Trevligt må jag säga.
Nu ska vi lägga oss i sängen med choklad och filmen Grown Ups.
Lägger upp bilder imorgon från kvällen.

Gooood Night!
/Klara

Det blåser i Träääna ida!!


Bildskön

En kjol och tantblus fick hon på sig idag i hopp på att banken ska öppna konto åt henna ha.

Så åker in till "Stan" nu, ska kolla runt lite på jobb också! Ikväll ska vi ut och käka med Sofie och Sara på något mysigt ställe:)

/louise


Vad gör jag en ledig morgon som denna?

..Är faktikst väldigt upptagen med detta och vår tv som sänder Vänner på heltid just nu. Vaknade klockan halv två!!!


/Louise


Sweet Dreams

Nu är det läggdags för oss ! Imorgon är jag för en gngs skull ledig och då gäller bara en sak SOOOVMORGON ! Sen ska jag ta tag i mig själv, duscha, sätta på mig en söt klänning och ballerina skor och söka jobb!! Skaffa bankkonto med ! Hoppas att hinna träffa Systrarana Hellström senare med :)

Sov sött. / Louise

Hemma från en party kväll på RUNWAY

Ännu en gång tog kära Nick med oss ut på en runda i Londons natt liv. Vi va på RUNWAY som vi även va på förra helgen. Och det är faktiskt en "runway catwalk" mitt i klubben. Vi dansade och hittade lite svenska tjejer vi hängde med. Klara jobbar imorgon så vi tog en tidig buss hem kl halv tre... här stänger dom flesta kl 6 pm så JA vi åkte hem tidigt;) Vi gick in p macken och köpte oss massa gott att äta.. big pack av allt haha.

  Måste bara säga en liten grej om hur engelska flickor klär sig när dom går ut.. det brukar handla om ett par riktigt korta shorts och en magtröja ..eller bara en slags BH och sen självklart HIGH Heels.

Den som visar mest hud vinner! Jag och klara kännde när vi kom första gångerna i byxor och någon blus att vi alldeles för påklädda så vi har tänkt om lite. Men det jag hade på mig ikv skulle jag tex aldrig få för mig att gå ut i Sverige..kjol och bara ben? OH NO! Har ju inte ens ork till att sätta på sig klackarna i jönnet!

(påtal om klackar blev klara utslängd och fick inte komma in igen på VIP-delen när hon bytte från Hells till Converse haha)  

Lite bilder efter kvällen, fick aldig med oss kamran in på dansgolvet.




(en man son insisterade på att av med på vrt kort ...)

han syns ju knappt här

på bensinstation

BIG SIZE chips and Kit Kat


I KEEP DANCING ON MY OWN ..

Med Robyn spelas högt på Starbucks just nu! And I like it:D Idag är en bra dag, nu känns det att vi är i England för det bara öser ner regn. Jag tänkte när jag sprang mellan affärerna för att inte bli allt för blöt "Vem i helvete åker till GB utan ett parra?" Det får stå högst upp på köp listan nu.

Idag börjar jag inte jobbar förens klockan 15.00  så har lite ledigt nu. Klara började tidigare så åkte med henne in till stan. Skulle träffa Sofie här för hon va också ledig men nu dog min mobil...smart.

Oj haha nu dök sofie upp här !! WOHO :D

Skriver sen! / Louis


morgon,morgon.

Här springer vi runt för att göra oss i ordning till jobbet.
Vi hörs ikväll istället! :)
/Klara

Hej på er alla 143 trogna läsre

Nu va det längesen jag (louise) bloggade! Klara sitter ju här dag ut och dag in;) Nej men jag har jobbat långa pass senaste dagarna och Klara har vart ledig och kunnat strosa runt i ett sommrigt London. Jag jobbade mellan 12-21, långa dagar och det SUGER! Hela dagen går till spillo och man hinner inte njuta av det fina vädret mer än när man springr till tunnelbanan på morgonen och en tio min på lunchrasten då du kan stikca ut näsan ur affären. Men nu kommer det igen .. jag måste ju på ngt sätt kunna betala hyran så jag ska va glad att jag har mitt jobb som faktiskt betalar mig 70kr/h Underbart!

Jobbet går helt okej, jag har lärt mig nu vad man får och speciellt INTE får göra nu. Personalen är trevlig och vissa mer intresserade av att lära känna mig än andra. Idag frågade vår 45 åriga, mörkhyade "Secutity Guard" om jag vill gå ut och ta en drink med honom.. och igår åkte han tunnelbanan med mig hem för han tydligen skulle åt samma håll. Kännde att han borde va den sista som får mig känna mig "osäker" att gå till jobbet.

har inga bilder att bjuda på men här är en från en sommrig dag i HP

och denna haha, från en utekväll


C U L8er / Louise


Vår "mat"butik..

Här nedan er ni utsidan av Iceland, butiken där vi handlar mat. Eller, mat vet jag inte. haha.
Gångarna är fyllda av frysta färdigrätter i alla dess slag. Också av glass, tårtor, kakor.. Ja, allt onyttigt du kan tänka dig. Dom har köttfärs, jippi, men det vill man kanske inte äta varje dag? Jo, dom har mjölk, bröd och pålägg i viss utsträkning. Men ingen fil eller yoghurt. Inte en enda grönsak så långt ögat kan nå.. Men det är billigt, allt kostar typ 1 eller 2 £, så det går ju inte att klaga på. Men vi får nog leta upp ett Tesco, dom ska tydligen ha billig,Bra MAT.



Här är lite av gatan med, där det tydligen är marknader på helgerna?
Vad vet jag. haha.

/Klara


Dagen.

Vid ett tiden åkte jag inåt för att möta upp Sofie och Sarah för lite lunch och chill i Hyde Park. Vädret har idag varit stålande, riktig sommarvärme. Så det blev ett par sköna timmar i parken innan Sofie skulle iväg till jobbet och Sarah till Argos för att hämta saker de beställt till sin lägenhet.

Jag sprang också förbi en bar där jag lämnat Cv för att se hur det såg ut. Han sa att han tyckte det var trevligt att jag kom och kollade upp det, och han skulle titta på mitt Cv igen. Så vi får väl se, tror nog det var hans sätt att säga nej, men ändå. haha.


Systrarna i Hyde Park


/Klara


Friends och Scrubs.

Det är perfekt att komma hem igen runt 6 tiden. Då är det först två avsnitt av Vänner och sen två av Scrubs. Till det åt jag mackaroner och njöt lite ;) Nu ska jag snart titta på Idol på tv4play. Livet i London just nu ;)

Återkommer senare.
/Klara

22/9

God dag!
Sitter här i sängen med en kopp kaffe och desperate housewifes. Ska nu hoppa in i duschen, för att sedan ta tunnelbanan mot smeten och möta upp systrarna hellström för en fika i Hyde Park.

Bye bye
/Klara

Goodnight

Nu ska snart jag och louise krypa ner och se på "The last song".
Vi hörs imorgon /klara


kommentarssvar:

Jag har sett att det har blivit en stor efterfrågan här på bloggen efter en guide hur man ska knyta skorna rätt. Så fort jag får tid ska jag absolut göra en guide på detta, jag gör det redan imorgon.
Så länge kan ni kolla in den här sidan, den är ball.

Peace out dudes.

kommentarssvar:

Jag har sett att det har blivit en stor efterfrågan här på bloggen efter en guide hur man ska knyta skorna rätt. Så fort jag får tid ska jag absolut göra en guide på detta, jag gör det redan imorgon.
Så länge kan ni kolla in den här sidan, den är ball.

Peace out dudes.

National Geographic

Efter att jag varit i parken, började jag vandra igen. Jag kom tillslut till Regent Street som jag vandrade längst. Där gick jag förbi National Geographic (affären). De hade en utställning med vissa av Scenkostymerna från The Lion King the Musical. Så jag gick in och tittade på dom. Det var jättevackert.


Nala

Nalas bakifrån. Vacker kostym.

Mufasa.

Zebra dräkten, så himla cool.

Zazu

Fågelkvinna

Apmannen, vad han nu heter..?

Lejonens mask och Simbas mask

Dansande zebror

En dansare har fyra gaseller på sig

Love

Sen gick jag upp en trappa där de hade en utställning av någon fotograf som varit i Afrika och också massa fina fotoböcker. Jag gillar denna affären.


Det har varit en bra dag. Ibland är det skönt att inte ha en aning om vart du är, och det spelar ingen roll för du behöver inte vara någonstans.
Jag gillar London.

/Klara

Grief is the price we pay for Love...

Idag har varit en bra dag. Jag tog tunnelbanan in vid ett tiden kanske, hoppade av vid Tottenham CourtRoad och började gå längs Oxford Street för att hitta lite banker som kan hjälpa lilla mig och louise. Första banken, som också verkar vara den bästa, var Lloyds TBS. Det får nog bli där vi öppnar konto. Ska läsa lite på internet sen.

Sen gick jag neråt, var inne på två eller tre andra banker med, men det blir nog inte dom.

Jag gick gatorna upp, och gatorna ner. Hittade en söt park. på G någonting. Där de hade en minnes trädgård till offrena för 11 september. Där satt jag ett bra tag och bara tänkte och tog in omgivningen. Det var väldigt rofyllt.



Lincoln staty tror jag.. ?

blommor

Grief is the price we pay for Love.
Minnes monument för 11/9


donerade blommor i minnesträdgården.

flowers.

Höstlöv.

xx Klara

tisdag, igen.

och vi har varit här i två veckor. shit!

Jag är ledig idag, så jag tvättar lite, ska städa lite snabbt sen försöka hitta en bank som vill hjälpa oss.

Men först tänkte jag berätta om min första dag på jobbet :)

Kvart i elva infann jag mig på sko butiken Office. Jag fick då en hög med papper som skulle läsas igenom och skrivas under. Det tog ett tag kan jag säga, haha.

Sen efter det fick jag träffa the stockroom manager, Johnny? Asskön kille som visade mig hur systemet funkade där nere med siffor och märken och massa. Jag stod nog som ett frågetecken ibland. haha. Sen fick jag sortera alla Uggs efter kod, färg och storlek. Det var ett varmt lager, men med skön musik och trevliga människor. Innan lunch fick Johnny kolla hur det gått för mig, och sen skulle han utvärdera till chefen. Han sa till mig innan vad han skulle säga till chefen, schysst kille! :)

Efter lunch var det kaos i affären, så jag fick stå på lagret i 30-40 minuter till. Sen fick jag träffa Nathalie, som är en av cheferna på golvet. Hon gick igenom allt med mig, hur det gick till i affären och allt sånt. Sen fick jag stå i "the zone" som det kallar det. Då står man längst fram i butiken, hälsar alla välkomman och tackar när de går. Jag fick också lära mig att snöra skor rätt, så nu kan jag det. ;) haha.
Där spenderade jag sedan resten av dagen. Det var bra, då fick jag lära mig butiken och allt. Det tråkiga var att jag inte fick sälja något så jag fick istället ge iväg provision.. men men, på torsdag ska det säljas! :)

Jag tror det här jobbet kommer bli jättebra. Dom har riktigt skön stämmning mellan sig och det verkar kul att jobba där. :)

office


xx /Klara

Im Out

Sticker in till Klara och se hur det gr för henne på jobbet. Hoppas på att hinna kära lite lunch också. 
 
En hälsning från mig och min största fiende just nu ..





20 September 2010

Klara springer till första dagen på jobbet och jag har en day off! Skönt! Ska fixa lite saker jag inte hinner med annars, behöver öppna ett konto så jag kan få in min lön och få ett kort. Jag tänkte också om jag ska kolla runt lite idag och fråga om jobb. Man kan ju alltid kolla:)

Igår började vi även kolla lite nya lägenheter på gumtree, vi trivs med vår lägenhet. Det är bara det att det tar oss 10 min till t-banan och en 30 min in till jobbet. Bussen tar en timma, så den tar man tex på natten när tågen inte går. Vi har även fått veta att det kvarteret vi bor på ska tydligen va lite av en knarkarkvart.. haha. Så känns lite obehagligt att gå hem själv på kvällen.

Vår polska rumsvän som vi tyckte va hur gullig som helst ..hon har flippat ur totalt. Hon skriker i telefonen varje dag, slänger saker i väggarna och är ett städ-freak haha. Nu har hon rest bort med sin pojkvän i en vecka så det är ganska skönt. Det som va roligt va att hon kom inte in och sa hejdå till oss när hon åkte, utan när jag hörde dörren smällas igen så går jag ut ur rummet och hittar ett helt A4 med "Regler för Enards House" (vårt hus). Hon hade punktat upp det riktigt tydligt. Toaletten vill hon att vi gnuggar rent och städar efter VARJE gång vi andvänt den och lika så duschen. Klara och jag skrattade när vi läste det haha. Vi förstår vad hon menar och det är klart att vi ska hålla allt fräsht men inte hälften av det hon skrev på lappen gör hon själv!



/Louise


hallo allesammen!

God morgon, det är måndag och idag ska jag jobba! :)
Känns skönt att inte befinna sig i Sverige idag då valet blev en stor besvikelse, så sorry la familia, jag kommer inte hem de närmsta fyra åren ;)




peace out dudes ! /klara

inviger köket!

Nu inviger vi köket, med matlagning och tvätt :)






I got a job! :)

yes, äntligen. Jag har fått ett jobb. Det är ett säljar jobb i en skoaffär, Office heter den. Den ligger på Oxford Street och det är högt tempo hela tiden så det ska bli super kul!
Börjar imorgon klockan 11, och jag längtar!

Nu ska jag se på Idol tror jag.

xx Klara

sunday..

söndag igen. Louise sticker iväg till jobbet och jag på en intervju. Håll tummarna ! :)

tre timmar senare...

och vi ser ut så här.



nu går vi ut och äter. Cya!


Vad är det som stinker?


Så här ser man ut efter att ha festat hårt i London by night ;)


Sagan om katten och Louise

I morse...

får syn på något lurvigt

det är en katt som krypit upp i min säng

Oh no,cat's ass i face 

Louise, Klara och Katten myser

Förvånad katt ..
 
Ännu mer förvånad katt.. med öppen mun.


(haha tyckte bara han pminde lite om Comhem reklamen när katten gapar mer och mer när han hör hur billiga priser dom har)
 /Lojs

We Do Love London

Hej på er! Sovigt gott? Det har i alla fall vi. Vaknade nu i vårt extremt ljusa sovrum med kläder och grejer över hela golvet haha.

Igår jobbade jag mellan 12-21, inga roliga tider! Vi hade bestämt med några att mötas upp vid Mayfair Club efter jobbet så jag skyndade mig hem för att hinna byta om. Fattar inte hur jag orkade med tanke på hur DÖD jag va efter jobbet. Men vi hade skit kul, klubben var riktigt fräsh med olika etage och coola ljusgrejer på väggarna. Vi dansade och knöt lite kontakter, bla jobbkontakter. Klockan halv 5 tyckte vi det va dags att åka hem så vi tog en taxi till busstoppet, tog bussen, och sedan på något vänster får vi för oss att vi vill åka buss från busstoppet hem till dörren ?! Hade vart mycket smidigare att ta T-banan men den går inte efter elva och bussen tar typ en timma hem till oss från. Vi kände att vi måste flytta till något lite mer "centralt".

Ps. vi tog många bilder igår men det va inga vackra miner på dom haha. Ni får se några bilder från i torsdags i stället

God buffe på Pizza Hut

Vi köpte kuddar och täcken

haha, but I do like my new hat

Detta är en scotts torkad blomma som luktade gott, tanten lurade på oss varsin för några kronor

och här kom helt plötsligt en bild på min svettiga jobb-uniform som jag måste ha på mig varje dag ...

Klara igår ...på väg ut haha

Jag och en norsk tjej

uttråkad..

det är inte kul att vara ensam. hoppas louise kommer snart :)


lägenheten.

Här är bilder på lägenheten :)


Vår hall, och ytterdörren. Tagen från vårt rum


köket.


trappan upp till övervåningen och badrummet/toaletten


badrummet, det gillar vi :)


toaletten, utan handfat. haha. något suddig bild..


hallen på övervåningen.


vårt rum :)


mer av rummet, en söt grön soffa.


mer säng, och garderoben.


garderoben.


Här är lägenheten i lite bilder, hoppas jag fick med allt. :)

/Klara

fredag: Två, eller tre intervjuer..

Idag startade jag dagen tidigt. Klockan nio befann jag mig vid butiken Disguall för arbetsintervju. Butiken är en cool affär med spansk ursprung. Vi var sex stycken som tävlade om jobbet. Tre killar och tre tjejer, bland annat en svensk tjej som också är 19 år. Hon har åkt hit med typ 5 tjejkompisar, så vi bytte nummer och bestämde att vi skulle ses någon dag :)

Det var en ganska flummig gruppintervju, men kul. Vi avslutade allt med att alla fick en karaktär, kille, som vi skulle plocka ut en outfit till. Kul grej. Tror det hade varit kul att jobba där då de hade väldigt härlig stämning bland personalen.

Sen efter intervjun som pågick i ungefär en timma, gick jag vid oxford circus. Hade precis avslutat ett samtal med Sofie. Då kom Mtv UK fram och frågade om de fick ställa några frågor då de skulle göra en resumé över musikåret som varit. Självklart sa jag. haha. De frågade vem som var min favoritartist, Rihanna självklart. Sen ställde de frågor varför och vilken som var den bästa videon. Sen ställde de frågor om Linkin Park? Inte min grej sa jag. Och om Kings of Leon. När Sex on Fire kommer på kan jag inte sitta still. haha. Sen frågade de om jag tyckte killarna i bandet var "hot"? Jag sa ja, det är dom väl. Så hennes svar blev, så du gillar the dirty rockers then? Och jag svarar: Yeah, that's my thing. haha, inget bra svar..? Om något av detta kommer med blir det väl det.. haha.

Sen träffade jag Sofie och taggade upp för nästa intervju på Uni Clo. Den intervjun var också en grupp intervju. De betalar bra och det är verkligen ett jobb jag vill ha, men tror inte jag får det tyvärr. Typ 16 personer blev intervjuade. Och jag tror dom söker någon äldre, men håll tummarna ! :)

Nu ska jag äta nudlar, sen kommer bilder på lägenheten.

xx Klara


Hello på er snyggingar

Idag har vart en bra dag! Jag va ledig idag och klara med .. eftersom hon inte har någon annan stans att va hihi;) Jag har jobbat nu två dagar i rad och det har inte riktigt vart det roligaste jag gjort. Butiken är riktigt häftig med musiken och alla balla kläder och personalen är jättetrevlig. Dom kallar mig för namn som darling, baby, sweetheart och my love .. haha tänk om man hade gjort det i Sverige "Svarar du i telefonen älskling?"

Vad jag skulle säga va att Bershka är ett internationellt företag som finns runt om i världen detta gör även att de har vissa speciella regler som alla ska följa. Dom skickade hem en tjej igårkväll för hon hjälpte mig med mitt kontrakt (i typ 5 min) och egentligen skulle städa butiken. Jag trivs väl inte jättebra kan jag inte säga men jag kanske vänjer mig, hoppas på det:) Igår fick jag iaf en egen Walkie Talkie radio för att ha på jobbet, felt kind of cool;)

Här är lite smakprov på Bershka's Collection, hoppas på att affären dyker upp i Sweden!







// Louise


Good Morning


Lite bilder från dagen..

Träffade min arbetande vän Louise för lite lunch på Pizza Hut




På  vägen från Paddington till Oxford Circus..




back home.

Nu sitter jag i vår lilla lägenhet, eller vårt rum, i mörkret för jag orkar inte resa på mig. Jag har skypat med mamma och pappa, alltid lika trevligt. Jag har också fått i mig lite macka. Vi köpte bröd igår i affären, och lyckades komma hem med bröd som smakar sockerkaka? Jätteskumt. haha.

Intervjun på Hilton gick sådär, det var den värsta halv timmen i mitt liv tror jag. Två män som satt och grillade mig totalt. Men det var glada nyheter under dagen då jag nu har tre intervjuer bokade i två klädaffärer och en skoaffär, så det känns som en positiv dag. Jag tror detta kan bli kalasbra :)

Louise är hemma om en timme typ, sen kommer Andy och hämtar hyran. Då ska jag fråga hur jag ska komma in på vårt internet och varför det typ inte är någon färg på tv:n.

Cya /Klara

onsdag,

och vi har spenderat första natten i lägenheten. Vi har inte kuddar eller täcken, så vi tog soffkuddarna och en filt vi hittade, men det har funkat.

Louise har sprungit iväg till jobbet för längesen och jag ska snart dra mig innåt för att söka fler och ha en intervju på Hilton Hotel.

och, fick precis ett samtal från en klädaffär. Har en intervju på Fredag, håll tummarna! :)

Nu ska jag läsa på om Hilton lite, duscha och sen kör vi. Hörs senare med bilder på lägenheten.

xx /klara

tisdag, en vecka har gått.

och idag har vi fått nycklarna till lägenheten! :)

medans Louise jobbade (nej, jag är inte avundsjuk...) så åkte jag ut och träffade Andy, vår landlord, och betalade depositionen och fick nycklarna. :) det känns helt underbart. Andy är supertrevlig och tjejen vi bor med, eller båda tjejerna, är supergulliga och så har vi en söt liten katt. så detta tror jag kan bli jättebra !

nu sitter jag på Starbucks med systrarna hellström och väntar på att louise ska sluta jobbet så vi kan åka hem, sjukt att säga hem !, till vår lägenhet med alla väskor.


starrrrrbucks.

hihih, i'm soo cooool

Imorgon har jag en intervju på Hilton Paddington Hotel, vid tre. så förhoppningsvis börjar lite pengar rulla in snart. sen är det väl bra att fortsätta söka, i slutet av denna vecka Måste jag ha ett jobb. så det ska bli kul med en intervju imorgon :)

nu är jag super trött och vill bara att louise ska sluta jobbet så jag kan åka hem.

vi hörs sen :)
/klara

Inte kunnat sova ..

Jag vet inte hur många gånger jag har vaknat inatt för att titta på klockan så jag inte försovigt mig till mitt nya jobb! jag är faktiskt jättenervös.. nu ska man lära sig något helt nytt, ett engelskt kassasystem, lära känna arbetskamraterna, kunna ge tillbaka rätt summa i pund ..visst sedlarna och dom ´lite större mynten är inga problem men det är just dom små jävlarna jag aldrig brytt mig om att ens tänka på vad dom är värda.  Men det ska nog förhoppningsvis gå bra. 

Idag klockan ett skulle vi egentligen flytta in i lägenheten men eftersom jag inte slutar färens klockan 9 får jag göra det då. 

Skriver hur det gick på jobbet senre. / louise                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                        


Fireworks

Ikväll bjöd några trevliga Nya Zeländare med oss på en drink och sen den årliga fyverkerie showen i Westminister. Vi stod på Tower Bridge och tittade upp mot den fullsprakande himlen. Det va mysigt:) Vi hann även med att ta ett kort på Big Ben och London Eye.

Imorgon får vi äntligen flytta in i vår nya lägehet! Jag ska upp och jobba klockan 12.00 imorgon så blir inte sent ikväll. Nu är vi trötta, har vart och köpt lite snacks och ska krypa ner och titta på någon film.

Natti /louise



Lyckans Dag!:D

Idag tisdagen den 13 september 2010 fick vi äntligen en lägeneht!

Äntilgen!!! Vi har velat ha den i fyra dagar men det har dragit ut på tiden. Idag fick vi komma och träffa tjejen vi skulle bo med. Hon va as go och jättetervlig! Vi kommer vara fyra tjejer som bor i en tre rums lägenhet och jag tror det kommer bli awesome! Den är jättebillig och jätte fräsh. Den ligger lite utanför smeten men vi tänker att det får duga sålänge, stället heter Mile End.

och inte nog med det ...

Jag och klara tog tunnelbanan in till Oxford Circus för att lämna lite Cvn och prata med de affärer vi redan vart inne på. Jag gick in på ett ställe som hette Bershka, en riktigt ball klädaffär med "rullande reklam" i taket och ett DJ-bås mitt i affären med riktigt högt dunkande musik. Jag frågade om jag fick prata med chefen och hon va jätteposetiv till mitt jobbsökande. Hon bad mig komma på intervju 20 min senare så det gjorde jag. En timma senare ringde dom och sa "We would like to offer you a job here".

Jag tackade nej. 



Idag köpte vi varsitt Oyster Card då vi får åka hur mycket buss och tunnelbana vi vill i en vecka, kostade 26£


Titta ved vi äter fint mor och far. På en fin Pub i Paddington. En öl här är förövrigt jävligt billig, 2.5£

Bye bye!   Lousie

..och klart jag tog jobbet;) hihi


Mer Hyde Park






Foto: Klara

Crazy Sunday in Hyde Park.

Igår tyckte jag och Louise att vi förtjänade att bara glida runt, vi var ganska sega efter lördagsnatten och hade ingen stress med lägenhet. Så vi vandrade runt staden, och första stoppet blev Hyde Park. Vi tittade på män som spelade fotboll, stiliga män, kvinnor i burka, män som bad till mecka och kristna missionärer från USA som ville säga till oss att evolutionsläran är bull shit, och också en fakir/gummiman.

Det var myckte spännande att spendera en söndag i Hyde Park. Vi insåg också under den här tiden att det kommer oooootrligt mycket flygplan till Heathrow. Jag var mycket fascinerad.



Busy, busy.


living on a prayer.


The evolution is fake.. ?


scary old lady..


rispåse på huvudet och ett horn i panna ? hmm...


noo, spikar i ryggen.


big man on top!


gjord av gummi!


ballar av stål. han tar sig igenom ett Tennisrack!


Monday morning..

och gissa var vi är ? ;)

Vi har precis avnjutit en god frukost på Starbucks, där vi nu sitter. Trodde ni inte va ? haha.


På vägen hit gick vi förbi Hilton Hotel, man kan gå igenom, och då kom en av de männen fram som vi träffade i veckan på intervjun. Han frågade hur det hade gått för oss, och om vi hade fått några jobb. Nej.. sa vi. Då sa han att de sökte personal i receptionen och frågade om han skulle ta våra CV:n. Ja tack, tänkte vi och gav dom med ett leende på läpparna. Så nu är det bra att hålla tummarna :)


Och ikväll hoppas vi på att få vår lägenhet med. Vi ska träffa den trevliga polacken Andy och tjejen som bor där nu ikväll. Så går allt bra skriver vi på kontraktet och har äntligen någonstans att bo :)

Nu ska vi leka lite. Cya!

/Klara

Night Out

Glömde skriva om kvällen igår! Vi kände att vi orkar inte detta mer om vi inte får gå ut och ha det lite kul, jag och klara fick med oss tjejerna och vi tog en buss in till Oxford Circus. Där mötte vi upp vår vän Nick som tog oss til en jättefin nattklubb. Gratis inträde, dricka och trevligt sällspak bjöd kvällen på, vi hade riktigt kul så vi klagar inte ;) 

Här är lite suddiga bilder

 

Haha, det bästa va att om man tod av sig heelsen fick man dansa i soffan, och folk stod även på borden, det slutade med att jag och klara stod i soffan hela kvällen. 
På denna bilden kom även tidningen fram och tog kort på oss hohohoh 




Bloggar om idag lite senare på Hotellet. 
Later / lousie

Lördagen i bilder


Hamnade på intervju på Hilton Hotel, blev sen bjudna på en trevlig latte

Vi blev rekommenderade av en tjej vi träffade på en resturang att söka jobbe på ett ställe som hette Alfred's. Det är en resturang för "finare folk" typ klubbmedlämmar med pengar och hon sa att som behövde mer personal. Det va en helt underbart gullig innegård där folk satt och rökte cigarr och drack champagne mitt på ljusa dagen. När vi sen gick hem gick vi förbi Gordon Ramsay's egen resturang.

På en mysig bakgata vid Oxford Circus

haha, här i denna stund lägger vi våra sista krafter på att hitta lägenhet, när Sofie börjar be till gud, då vet man att det är kris ;)

ingen bra dag !




Torsdagen i bilder










På Picadilly Hostel


Mögel i duschen

Sara =)

Plockbuffe där man betalade för så mycket som maten vägde

På resturangen

Det va ett jäkla krångel innan vi fick ett par drinkar som vi faktiskt kunde dricka..

På väg hem, ovetandes om vad natten väntar oss

Hello Sweden

..We are back

Tänkte att jag skulle berätta lite kort om den hemskaste natten i våra liv.

Detta var efter att vi vart i Svenska kyrkan, vi gick och bar på alla väskor och hade ingenstans att sova. Då kom vi på att vr svenska mäklare rekommendera ett hotell som hette Picadilly In så vi tänkte at vi drar och sover där. När vi är i Picadilly/Soho hittar inte vår taxi chauför hotellet men han släpper oss vid ett annat ställe som då va ett hostel. Lakan fick man hämta i receptionen, bädda själv, det fanns inga uttag i rummet, rummet bestod ENDAST av två rangliga våningsängar, inget internet, handdukar kostade pengar, delad toalett och dusch med mögel i, galler för fönstret och INGEN frukost. Det va ett fängelse!



En möglig dusch och tre onöjda tjejer



På kvällen gick vi ut och käkade gott på en fin resturang i Picadilly gick hem runt halv tolv för vi skulle upp tidigt nästa morgon. Vi somnar gott och tror att vi drömmer när vi hör ett syrenliknande ljud i korridor och utanför fönster, vi vaknar sakta och förvirrade av att Klara skriker " VAD ÄR DET SOM LÅTER, VAD ÄR DET SOM HÄNDER, KAN NÅGON KOLLA VAD DET HÄNDER DÄR UTE???" Vi fattar ingenting ..vi tror vi drömmer och undrar varför hon vill att vi ska gå upp. Efter flev rop av Klara går sarah upp och kollar genom fönstret men ser ingenting, så hon går och lägger sig igen. Jag säger att det är en ambulans någonstans. Klara skriker "DET ÄR BRANDALARMET, DET BRINNER!!!" och att vi måste kolla i korridoren, jag går upp och öppnar dörren, då slår det mig att det är brandalarm när jag ser att folk springer förbi mig ut pyjamas. Jag skriker att det är brandalarm och alla får PANIK. Jag står och tittar medans jag ser att sofie, sarah och klara försöker få på sig kläder så fort som möjligt för att bara springa ut. Jag får tillslut också på mig lite kläder över nattlinnet och vi springer ut ur rummer ner mot trappan i panik.

Huset/konsentrationslägret vi bodde i va 10 våningar med ca 300 pers /våning så när vi kom till trappan insg vi att det är stop, Vi är på 8:de vårning och vi kommer DÖ! Ingen chans att vi skulle ta oss ner den vägen. När vi trängt oss ner till 7:de våning tar en brandman tag i min axel och skriker vad vi tror "IT'S A FIRE HERE, YOU HAVE TO TAKE THE OTHER FIRESTARE!!!" Jag håller på att svimma, nu har jag glömt bort att jag har tre vänner med mig, det ända jag kunde tänka på va att hitta den andra trappan. Jag springer i korridoren men hittar ingen utväg, nu kommer dödspaniken. Som tur va hade jag dom andra tjejerna bakom mig och vi springer genom alla dessa trånga gångar och hittar trappan, den va full av folk men det rullade på. Skakandes när vi kom ut såg vi allt folk som samlats, vi tänktre bara på hur alla  dom längst upp skulle komma ut. Det va en hemsk känska.

Det går ngn timma och det visar sig att det är en pojk som tänt ett ljus i sitt rum ...  kul.

11 September - London

Hej igen bloggen!

Här sitter vi återigen och letar lägenheter och rum. Vi tror vi blir galna snart, det tär på en måste jag säga. Det som gör att vi fortsätter leta är för vi är envisa och för att Engelskmän är så himla vänliga och hjälpsamma. Vart vi än kommer så rekommenderar dom olika ställen vi kan söka på och ger oss massa bra tips! Vi är tacksamm för all hjälp vi kan få! Igår satt vi på starbucks med alla våra nio resväskor i säkert 4-5 h och sökte, då kom en vänlig man som jobbade där och bjöd oss på kaffe och satte sig ner och hjälpte oss. Man blir så himla glad!

Igår hade vi då kontakt med en svensk tjej som jobbar på en byrå som skulle visa oss en lägenhet i Notting Hill. Den va jättefin och mysig och vi tänkte att vi klämmer in oss alla 4 där sålänge i några veckaor tills vi hittar jobb. Vi säger att vi vill ha den men att vi bara skulle ett stop med tunnelbanan bort för att gå på en sista visning. När vi sen är påväg tillbaka till NH så är lägenheten redan uthyrd till en annan kille. Det är fruktansvärt irriterande!

I tisdags va vi även i Svenska Kyrkan för att få lite hjälp av Gudarna haha. Dom va inte speciellt hjälpsamma, inte alls faktiskt. Vi blev jävligt besvikna .. vad hände med ryktet "I kyrkan hjälper vi alla" ? Så kyrkan håller vi oss borta från. Dock hade dom gudommligt goda bullar och kaffe!!


Ledsna miner när vi satt utanför vårt hotell och inte hade någonstans att ta vägen med våra väskor haha.

Skriver mer om de senaste dagarna senare.

See ya! Louise

hellu.

vi lever, fortfarande men knappt ;)
vi har nu hamnat på ett hostel, igen. då lägenheten igår togs framför våra ögon, igen.

vi hamnade iaf av en slump på jobbintervju på hilton paddington hotel. alltid något. :)

nu letar vi lägenhet för fullt. inläggen blir nog inte roligare än så här just nu, vi är under ganska mycket stress och all tid går åt till att leta lägenhet.

/klara

vi lever...

men inatt höll vi på att att dö, på riktigt. vi säger brandalarm och boende på 6:e våningen.

men nu måste vi springa, har en visning att passa.

uppdaterar snart.

/klara



p.s Louise kom precis inspringades på starbucks, hon såg NE-YO. fuck! :D d.s

the goodlife...



frukosten på vårt fancy hotel. den placeras utanför dörren, nice !
man får festis, muffins, croissant (?), fralla, yoghurt, ost, marmelad och cookies. gott ;)

nu är jag och lollo själva på hotellet, tjejerna har sprungit ut på visning, och vi håller tummarna för dem !
vi ska iväg på två visningar idag, och vid elva ska vi ner till ytterligare en pub som ligger här vid hotellet som söker personal. förhoppningsvis kan det vara något.

jag har en bra känsla över den här dagen. jaa.. förutom att vi nu är hemlösa. och det är torsdag i london, long weekends och allt. hoppas vi får en rum. :)

see ya ! /klara

back from the pub..

där jag har en jobbintervju imorgon, extra timmar typ halv tid. så kan det vara.

jag och louise gick och lämnade cv på ett café här vid hotellet som sökte personal, sen blev det en öl på puben, och det hoppas jag slutade bra.




we <3 beer

dagen har varit ganska jobbig. som louise skrev var vi och tittade på en lägenhet, allt var bra men sen inte.. knarkar kvarter och lite för mycket pengar att lägga ut nu.
ringde upp mannen vi pratade med igår som hade ett rum, det var taget.. men han hade ett annat så förhoppningsvis kan det vara något.

idag har storstaden behandlat mig illa, känslan av att det är för stort för lilla mig är ganska intensiv. men samtidigt gillar jag det, så jag kommer igen.

imorgon är en ny dag, och den ska bli bra ! :)

peace and goodnight
/klara

På hotellet

Nu har vi äntligen kommit tillbaka till hotellet efter en lång dag. Vi sitter och söker och ringer runt lite till. Känner att vi bara vill rinag våra föräldrar nu för att få lite pepptalk. Vi funderar på gå ut ikväll för att dränka våra synder lite, hade vart kul att göra något roligt! Ska ta och ringa vår vän Nick som är en promoter och tog med oss ut i våras när vi va i London. Men först ska vi vänta på att Sofie och Sarah kommer tillbaka från deras visning, se om dom lyckades bättre än oss hehe. 
 
later !!

Homeless in London

Det är onsdag och vi är fortfarande hemlösa, det känns inte bra. Vi pratar om att shoppa loss på Harrod's till fredag och sen åka hem, men nästa tanke är NO WAY! Vi vill inte åka hem, vi ska klara detta, hem kan man åka när det verkligen inte finns någon annan utväg att stanna.


Känner oss som en hög soppr just nu. suck.



Idag har vart en lång dag satt på Starbucks och letade visningar, hittade en. Den lägenheten låg långt åt sjutton, och när vi väl kom dit tog det priset av skabbigt, det va ett hus med 8 stycken rum, tre stycken förfallna kök och fyra varav en toalett som fungerade. Men det va billigt, rummet kostade 160£ /week including internet and bills. Jag och klara tänkte att vi tar det rummet, struntar i att det ser ut som skit. Men sedan talade ägaren om att det kommer kosta oss 950£ första veckan för desposition, förbetald hyra och för hjälp med att fixa det juridiska.
Så tyvärr blev det ett nej på denna lägenhet för dom pengarna känner vi inte att vi vill lägga just nu när vi inte fixat jobb än.

Vi tog även hela förmiddagen till att lämna CVn till klädaffärer, skobutiker och någon pub. Här är lite bilder från idag.


Ut för att lämna Cv


Ont i fötter så gymnastikskor är på


Walk, walk fasion baby, work it


Såhär såg rummet ut i Hammersmith som vi skulle ha

När vi va på väg till Oxford Street gick vi genom hyde park och jag skojjar inte när jag säger att denna ekorren va tam, han va en halv meter framför mig! 

Skriver mer på hotellet!  / Lousie


yey!

vi fick stanna på tony's en natt till, och en rättelse från det louise skrev, vi betalar 80 £ per natt ;)

sofie och sarah är på lägenhets visning, och jag och louise gör oss lite representabla för att lämna cv. vi ska på visning vid fem tiden, så vi har några timmar tills dess.

kameran är på laddning så jag bjuder på två cam-bilder på hur hotellrummet ser ut. ni förstår att vi vill flytta eller ?





hörs snart

/klara

lägenhet no.2

Detta är den andra lägenheten vi var och tittade på igår. Efter lite av ett äventyr att hitta till denna lägenhet, möttes vi tillslut av en trevlig man vid namn Sall, Saul ?

Detta var lite av ett studenboende och i hallen möttes vi av studenter från hela världen, helsköna människor !

Vi skulle här få ett rum att dela på, sen skulle vi dela kök och badrum/toalett med de andra som bodde där. Det fanns ingen vardagsrum, utan man spenderar sin mesta tid på sitt rum när man är hemma.

Jag och Louise blev kära dirket i detta rum. Det låg riktigt centralt, vid Great Cumberland. Priset var inte jättefarligt, vi hade fått betala 400 £ var i månaden plus ca. 30 £ i måanden för städning av de gemensamma områdena, och det känns överkomligt. Det ända problemet är att man måste hyra minst 4 månader och den är inte ledig förens om en vecka.. Men vi hoppas på att vi ska få det att gå runt. Hittar vi inget bättre idag ska vi ringa tillbaka till mannen.

Här är lite bilder:

 

utsidan. fönstret ni ser är till rummet vi tittade på :)



rummet, och mannens arm ;)



garderob med stoora speglar ! :)



badrummet  :)


så här såg den ut, fin och prisvärd tycker vi.

denna mannen gav oss goda råd. han sa tex. att man får räkna med att lägga 30 £ i månaden på bara busskort och sådant om man bor utanför zon 1, så det är något att ha i åtanke när vi ska välja lägenhet och försöka lägga upp en budget.

London är dyrt, men ganska underbart !

peace /klara


starbucks, day 2

nu sitter vi på starbucks på paddington station. här kan vi få dagens första kaffe och gratis internet, det är det vi gillar.

vi väntar just nu på att de på hotellet vi bodde på ska säga att vi får stanna där i natt igen, vilket vi hoppas för annars är vi nog hemlösa. haha.

sen blir det att försöka hitta fler lägenheter att titta på, så vi har lite fler alternativ. vi hoppas på att snart ha ett boende då det inte är jättesmidigt att på fyra tjejer i ett litet hotellrum utan någon som helst golvyta. men vi ska inte klaga, vi är i London, det kunde ju ha varit värre.



utsikten från starbucks.



så här fräscha och cleana är vi, det tär på en att bo på hotell.. ;)

peace /klara

Godmorgon!





Vårt förnster och balkong


Idag vaknade vi på Tony's Hotell i Paddington! Igår va en dag av promenad, visning, promenad, visning promenad och ytterligare en visning av lägenhet. Nu väntar vi på att personalen ska komma upp med frukost på vårt rum.. det skulle tydligen ingå i priset ;) Sen blir det ut i stora staden igen för att leta efter ett ruckel att bo i.

En liten note, jag ock Klara vill spara pengar, så när vi tar oss till olika ställen så GÅR vi, inte buss och inte tunnelbana, good shit!


<3

Framme i London

Igår landade vi i London. Flyget gick bra, slumrade till lite eftre att vi fått i oss varsin Jäger-shot för att lugna flygnerverna.



hamsterkinder? haha



I taxin påväg till hotell

Vi tjeckade in på Toy's hotell där vi prutade oss ner från 1 200£ för 4 pers till 800£ ..(tack mamma och pappa för ni lärde mig pruta!)

När vi kom fram till london gick vi till en resturang som hette Zizzi, riktigt god mat och trevlig personal. Ägaren hörde såklart att vi va svenskar och han satt nästan med oss hela middagen och gav oss råd och nummer till lediga lägenheter och jobb (vilket vi klart uppskattar mycke)



In mot stan för att få maaaaaaaatt!!!!!!!!!!!




Resturangen Zizzi, dit går vi absolut tillbaka igen!




Lägenhet Edgwar Road


Sedan uppsökte vi ett Starbucks för att kunna logga in på internet för att hitta våra nummer till våra lägenhetskontakter. Jag och Klara fick en visning på Marble Arch på direkten, en flat på femte vånig med tre sovrum med två sängar i varje och ett vardagsrum, så här såg det ut..


Rätt så taskig korridor...

En glamorös korridor...


The sittingroom, ett bord med två brännhål och två schletna soffor..

The sittingroom med ett bord med två brännhål i och två schletna soffor



Köket va i ett pyttelitet rum, men den hade allt som behövdes.



Badrum......? Det fanns ett badkar bakom dörren. Det fanns även en till toalett.



Ett av sovrummen, helt okej men väldigt trångt




Det här hörnrummet fastnade jag för när jag tittade ner 50m mot en av Londons största gator (Edgward Road).

Ett rum i denna lägenhet skulle kosta oss 800£/månad, alltså 400£ var i månaden. Då delar man toalett, badrum, kök och vardagsrum med fyra andra personer.

Det är så här det ser ut om man ska hitta en lägenhet/Studio i centrala London. Det är skabbigt, dyrt men förhoppningsvis centralt! Vi var på två till visningar igår kväll men bloggar om det senare idag. Idag har vi ska vi fortsätta rinag runt efter visningar och även söka lite jobb!

Later!  / Louise

tolv timmar..

tolv timmar så är man framme på sin nya bostadsort. helt sjukt !

nu ska jag försöka sova iaf..

/klara

klump i magen.

idag vet jag vad resfeber är. klumpen i magen, nervositeten, illamåendet. shit ! det känns som jag har gjort något som är fel, men ändå inte. känslan i kroppen går inte att beskriva. jag är exalterad och så jävla rädd på samma gång.. idag ska jag spendera sista dagen i jönköping, och jag ska försöka hinna med alla som betyder massa för mig.

så, dags att sätta igång !

/klara

lördag, 3 dagar kvar.

Lördag idag, jag är något bakfull. fredagen blev lite väl hård.. men skit i det. vi taggar om. snart kommer det folk hit för en avskedsförfest, tema maskerad. så det är bara att köra på.

peace !
/klara

En vecka, one week. uno baby!

det är en vecka kvar till avfärd, heeelt sjukt !

/klara

RSS 2.0