Kyckling, ris och curry!!


Mmmm va gottt!! Men ajj så fel det blev..

Igår städade jag vårt äckligt stökiga rum, dammsög,dammade och tvättade. Sen gick jag och handlade och skulle laga lite mat till oss. En av mina favvorätter är Kyckling ris och Curry! ..Jag vet inte om det va kycklingen eller curryn det va fel på men någonting hände, jag fick springa till toaletten direkt efter maten.. och sen turades vi om om den hela kvällen typ! haha. Hade även gjort lite mer så det kunde va lunchlådor idag, men fick precis ett samtal från klara "Louise, jag tänker inte äta den här jävla kycklingen idag, jag gå fortfarande på toaletten varje kvart!!!"

Just some details from London Baby;)


Tjoo!

Hejj!
Sitter här och ska gå åka in till ett internetcafe för att printa ut mer Cv:n! Jga är trött på detta nu! Idag ska jag ha ett jobb! Jag ska gå till bar efter bar! Jag vet inte vart men vafan hela london är ju fullt av barer så så svårt kan det väl inte va. Jag är trött på att inte har ett jobb att gå till, nu har jag ingen trygghet här. Vet inte ens vad jag gör här om jag inte har ett jobb! Får panik och ångest.

Igår va en trevlig kväll, vi mötte upp mina ex jobbakompisar (haha) på Vapiano och tog en drink. Sen åkte vi hem till Abdou som bor långt åt skogen och lekte lekar och pratade! Va uppe lldelses för länge, Klara, viktor och trizia åkte hem för dom skulle jobba idag. Jag och Monika va för trötta för att gå ut så vi tog fram kortleken och började spela de konstigaste kortspelen men fransmännen som inte förstod ett skvatt haha. Monika lämnade precis mig här för hon skulle med jobba, men vi hann äta lite frukost och leta lite lägenheter innan. Men hon gav mig lite av sitt fina rosa nagellack:)

/lojsissss


Trick Or Treat?


Godmorgon! Idag är det självaste Halloween! Jag och klara har funderat på om det är stort i England eller inte. Men tydligen så är det de. Just nu väntar vi bara på att våra grannbarn ska plinag på och fråga "Trick or treat?" Och då kommer vi va tvungna att säga Treat för vårt godis delar vi inte med oss!! Så hoppas vi kommer undan med ett ägg i huvet eller något.

Jag är inget stort "fan" av halloween. Jag tyckte det va kul när jag va mindre men nu är det väl mest till för att affärer ska tjäna pengar. Vlket är smart. För mig är Allahelgonadagen om att gå till minneslunden med pappa och syster för att tända ett ljus för våra när som gått bort. Det är som att hamna i en drömnär man ser alla ljusen som lyser upp lunden. Verkligen jättevackert. Så om ni inte vet vad ni ska hitta på idag så ta er till en av dom.

Ikväll får vi se vad vi hittar på om vi går ut och klär ut oss eller om vi drar till en vän och lagar lite middag och kollar skräckfilm. Något kul ska iaf hittas på:)

Inte alls kul med en blogg utan bilder så här är några från när vi hade en kamera:)


Förlåt!

Men har bara inte vart bästa veckan att blogga. Allt har vart lite upp och ner. Jag har sagt upp mig från jobbet gör allt just nu för hitta ett nytt, klara har gjort ngt med sin dator så verken internet eller de vanliga programmen fungerar, vår älskade bloggkamera är borta, vi vill flytta till en ny lägehet så snart som möjligt men det tar tiiiid att hitta något men sist men inte mins Klara fick inte sin lön för denna månaden. Haha det går inte jättebra just nu! Vi undrar varför , vill inte Gud att vi ska va kvar? är det meningen att vi ska åka hem eller fara någon annan stans?
Humm.. kanske! Så ärligt talat vet vi knappt ut eller i just nu. Men vi vet att detta kommer lösa sig det med frågan är om lösningen finns i London!

Igår mötte jag upp Kesaj för att söka arbeten. Hon sa upp sig två dagar efter mig från Bershka. Vi letar på pubar mest just nu, lättast att få och bra med dricks! Men det är alltid samma svar ..."eeh, right now we do not have any vacansy, but I can hand in your Cv and I'll call if somethings comes up" Vi va i SoHo och picadilly, gick tillbaka till de ställen vi va och sökte på förra veckan med. Lite senare tog vi tåget till favvostället Camden för att kolla in livemusic pubarna som skulle va så kul att jobba på. Klara kom senare och vi gick till en av dom för en öl. Det visade sig va uppträdande där, det va hårdrock med growlsång.. fint text tyckte vi!

/louise


Ingen sa att livet är lätt men..

Jaaaaaaaaaaaaaahooop! Jag är ju arbetlös, så det är rätt gött måste jag säga! hehe 

Nej, jag har panik. Imorgon ska jag upp kl 6 fö att hitta ett nytt. Kommer få åka hem annars. Hem vill jag inte än. Så på något sätt tror jag att detta va meningen. jag hoppas det iaf. Kanske leder detta till ngt bra.

Om om mamma och pappa undrar varför jag inet ringt er och lipat så har ni fel. Jag har gjort det men inte fått något svar så ni har en gråtande Louise på ert telefonsvararen.  


Idag sa jag upp mig från mitt jobb

Det kom lite som en chock även fast jag har velat göra det en tid nu. Sitter fortfarande med tårar i ögonen.

Allt va som vanligt imorse när jag kom till jobbet, efter morgonmötet ber mina två managers att få prata med mig. Dom berättar att dom hittat mina CVn (som en jobbakompis råkat glömma i personalrummet efter att vi vart och sökt jobb). Hon sa att hon va riktigt arg på mig och jättebesviken. Och att nu i framtiden skulle jag hamna i riktigt trubbel om jag gjorde det minasta fel med mina arbetsuppgifter. Hon sa att jag lika gärna kunde fortsätta leta jobb! Dom stod och ljög i mitt ansikte. 

Hon berättade sen att hon hade tänkt att göra mig permanent, att hon ville ha kvar mig för jag va snbblärd och riktigt duktig. Kändes som om det va lite sent att säga då.

Så anledningen till att jag valde att lämna är att jag har ingen förståelse varför cheferna beter sig så illa som dom gör. Jag vill bli behandlad på det sättet jag förtjänar att bli behandlad på. Och jag vet att jag kan få ett bättre jobb där dom fakrikst uppskattar det jag gör. 

och underbara jobbakompisarna var ett jättestort stöd idag! Tack till dom fina människorna:)


Kul att några av dom kunde skratta åt vad jag gjort och skickade mig denna bilden..





/Louise


Vi har ett förster där solen lyser igenom


Ska ta min höstkappa och vandra ut i det soliga vädret:) 
Ses sen / louise


I love it!

Underbart klarblå himmel, luft frisk som citrus frukter och en sol som gör att allt blir vackert, fyller mitt lilla hjärta med lycka:D Det fyller hela mig med pirr i kroppen och nyfikenhet!

Idag ska jag bara sätta mig i en park, någonstans i centrala london, men en kaffe. Tänka lite på vad jag vill bli när jag blir stor:)

/louise


Leaving Party at GEM

Hej på er!:) Hur mår ni?

Jag hade riktigt kul igår och fick ta smäll för det idag! haha

Igårkväll efter va det leaving party på en club för två jobbakompisar ska sluta. Jobbade till halv 9 och sen bytte vi om på jobbet, satte på lite smink och trippade bort till GEM. Den ligger nära Club Valbonne där vi vart innan några gånger! Vi drack öl, dansade och hade jättetrevligt, självklart så va jag en av dem sisita kvar tillsammans med Monica, kevin och Abdou.

Min kamera var i farten hela kvällen och det fotades på allt möjligt! Jag tänkte ju att jag skulle visa som här för er. Men tyvär så försvann den sen... antingen fick en jobbakompis med sig den eller så har någon tagit den, shoot me! Känns skit surt! Kul att ha en blogg utan bilder!? Jag gav mitt nr och adress till baren så dom kan höra av sig om dom hittar den. Här är lite bilder fån ngn annans kamera iaf!


Snygga workmates!

Monica =)

Toalettbild ! jag och Noria 
 

Monica, jag, Kevin, Agnes och David :)

/louise


Nu ska vi ha kul!

Hej och hojj! Nu sitter vi här och ångrar att vi inte tog oss i kragen och gick ut för en drink, det är ju ändå fredag i London! Vi ser på en krigsfilm och ätr lite chips, fredgasmys!..haha men njedå det gör vi inte! Kansje är det så att .. Snart blir det nog natta, eller iaf för klara som somnar tidigt och ska upp till jobbet tidigt med, hon bara sover. Men..jag ska inte klaga. Vi har ju varandra ochoch det är ju bra ..men vet ni va..vi är inne lite på fb med, louise skriver till sina vänner, inte jag........ [email protected] är min nya mailadress, kan ni inte lägga den på minnet. lollo sa att jag inte fick sl
krivam najs ,men jag gör det ändå, för jag är egentligen en fem årig pojke.. hehe hehe så kul är jag! haha nej men seriöst gick ni på det. Aja just nu louise smälter choklad mede rumpan, klara är djup i sina tankar efter en flaska rödtjut, hihihihi..Jag HATAR det . Det måste vara bland det värska jag vet! tillsist vill jag säga, KLARA DU ÄR BÄST

/LOUISE
¨
(oförstårligt inlägg? tycker jag med.) / louise


Idol.

Har väntat hela dagen, dega framför idol. Nej, det funkar inte för felkod 32, vad är det? Tror det kan vara att snååla tv4 inte vill visa program för oss utanför sverige, och eftersom jag är uppkopplad på ett utländsk internet? men det har ju funkat innan?

/Klara

Collide.

underbar sång, lyssna på denna medans jag gör min egna version som jag kanske delar med mig av... ;)



/Klara

Friday afternoon.

Jag är tillbaka i sängen efter en mysig fika med Sofie i hennes hoods. Supertrevligt att träffa henne! Vi pratade om allt mellan himmel och jord. <3

Nu sitter jag här med världens huvudvärk, illamående och allt. Känner att det är en migrän attack på väg men jag krafterna för att gå och köpa värktabletter finns inte riktigt.. väntar på att min syster ska logga in på skype, vart är du??



/Klara


Livemusic bars, we want to work

Det har vart underbart soligt men kallt väder i London idag! Jag mötte upp galna Kesja efter husvisningen och vi drog oss för att leta jobb! Var i SoHo och även i underbara Camden Town där vi även vill bo. Vi sökte jobb på pubar där dom spelar live music! Tänk vad kul att få jobba med det! Hittade ett par balla ställen, bla där Guns And Roses och Slipnot uppträde förra veckan för pressen.

Vi tog massa bilder, finns på min fb men kan lägga upp några mer imorgon. Nu håller jag på att dö av trötthet för jag aldrig riktigt sov inatt!


gnäggg...iihiihhihii
/ Louise


Hus med tre beddrum i Finsbury Park



Vad tycks? Här var jag idag och titta på till oss 6 tjejer!

Mäklaren kom och hämtade mig i sin bil vid finsbury park stationen och vi åkte för att titta på huset där hennes chef bodde just nu. Dom ska flytta så det är därför dom hyr ut det. Vi plingade på och det öppna ett fancy par i kostym och klänning.. och där står lilla jag och ska titta och komma ihåg all information själv. Jag tog några kort lite fort för ville ut så fort som möjligt för att inte störa haha! Det va ett jättefint hus, 10000 gånger bätte standard än vad vi sett innan. trädgården va jättemysig och välgjord. Många garderober och ra planering. vardagsrummet va huge med en fin öppen spis.

£510/veckan = £2400/6 pers = £400 per person per månad enligt mina räkningar

Ska snacka med tjejerna och se vad dom tycker!

/louise

lycklig !



För vi lever vårt liv som vi vill, glad att jag gör detta med en fin vän med:) 
Nu sticker vi ut. Mäklaren ringde i morsen och bad mig komma på visning i finsbury park, ska bli kul att se vad hon har att erbjuda. Ska möta upp Kesja med och lämna CVn som jag blev klar med inatt haha.

Ha en bra dag alla fina fiskar!

C u / Louise

sliten och trött tjejj är vaken

Nämen hallo! Här sitter jag med mitt lilla ljus och Maltesers breve mig. Klara fick inte plats på bild men hon har slocknat här breve mig för längesen! Jag ligger och degar ihop ett nytt CV. Jag är ledig imorgon så ska möta upp Kesja vid lunch och så ska vi gå till några pubar ock lämna Cvn. Vi ska gå till ett ballt ställe där det är live musik varje dag och tydligen med välkända artister. Jag trivs bätter och bättre på Bershka. Men det är bara för jag gillar personalen! Känns som om man ska trivas med arbetsuppgifterna man har också. Man ska jobba med sånt man tycker är kul för då går iden fort fort fort!

Idag har vart en bra dag på jobbet tack vare mina trevliga jobbmates:)



Jag ska släcka mitt ljus nu och försöka somna. Puss och godnatt!

/louise

London börjar bli kallt..

Idag har jag varit på poundland som ligger här vid oss, köpte lite tandkräm och balsam, nödvändiga tråkigheter.
Åkte till oxford street med bussen, läste min bok som jag älskar, tack mamma, sprang in på boots och köpte bodylotion, ännu mer tråkiga nödvändigheter är jag rädd. Sen köpte jag min en soya vanilla latte och en muffins från starbucks och satte mig i den parken jag hittade med minnesmonumentet. läste i min bok och njöt av solens sista värmande strålar. London börjar bli kallt..







/Klara


Laterr,

Okej, nu ger jag mig iväg. Cya laterr!



John Mayer.

Sitter här i sängen och lyssnar på John Mayer och läser Le Love. Får ett sms av min syster som jag saknar så det gör ont. Känner tårarna komma i ögonen. Vet nog inte ens varför egentligen, men jag saknar min familj. Längtar så tills de kommer hit. Saknar mina vänner med, jättemycket. Ibland så slår det en att man har lämnat massa hemma.

Men jag älskar att bo här, så kan ni komma hit? Det finns så mycket jag vill visa er och jag vill bara krama om alla en gång till. Okej?



Live.Love.Laugh.
/Klara

jag är ledig idag! :)

yes, idag är jag ledig. och på schemat står: tvätta, städa, och försöka laga lite mat som man kan stoppa i kylen. En av mina svenska jobbarkompisar tipsade om tasteline.com. Någon som vet om det är bra?

Sen ska jag leta lägenheter med. Vi måste flytta, detta håller inte längre..

Men först ska jag dricka upp mitt kaffe och klä på mig, sen ta tag i dagen.

/Klara

Vad tycker ni?

Fick önskan av några fina vänner att passa på att blogga medans jag ändå bara sitter uppe och väntar på att mina ögonlock ska trilla ner så jag inte ser mer. Meningsfullt!
Vad vill ni att vi bloggar om folk? Är det något speciellt ni vill veta? Kanske om hur ofta vi tvättar eller vad jag heter i mellan namn. Kanska vill ni veta vad man borde se när man åker till London? Eller är tips på vår favoritklubb och kvällens ragg mer intressant?

Mer eller mindre egobilder? Vad vet jag? Skriv ner vad ni tycker! Och namn också era lata jävlar! Kul att veta vilka 140 personer som faktiskt läser bloggen är:D


Ni får en bild på mig som man. Vad tycker ni tjejer, inte så pjåkit ! Hade ni inte typ stirrat ihjäl er?

 

Har jag sagt att jag saknar godis också .. för det gör jag verkligen...typ.. jättemycke ...

Detta inlägg är gjort av Louise. tack för mig  


Tinie Tempah.

Jag startar morgonen med den killen, hur bra är han inte?






Live.Love.Laugh
/Klara

GAAAAHHH!!!


Kommer innanför dörren och det första jag tänker är att Denna Jola gör mig GALEN GALEN GAAALEEEN! Måste flytta härifrån nu nu nu NU!

Roliga va att min mäklare skickade just ett perfekt hus med tre beddrum, stort kör öppen spis och en liten trädgårt för £510 i veckan. Då Är vi 6 personer som delar på det så ungefär £320/person i mnaden. Det såg riktigt fint ut men jag undrar om den va omöblerad .. det kan ju bli lite jobbigt.

Och min nya fina skidtröja är från Brick Lane's gatumarknad där galgarna ingår i priset!


Otroligt pinsamt!

Idag på Brick lane kommer det fram en kille till mig och säger ..

Guy- Your fly is open, did you know that?
Louise- Yeeeh!  (hörde inte vad han sa, bara svarade)
Guy- Okey, did you hear what I said?
Louise- ..No!
Guy- I sad that your fly is open..
Louise- ..oohhhh nooo!! (skämdes typ ihjäl)
Guy- I thought so, I was thinking, aah she sad "No" ..must be a pretty cool girl always walking with her fly open... Or just a real blond girl!

Ohnooo sa jag igen och gick hahaha.


Brick Lane



Åkte till jobbet idag och det va kaos både i tunnelbanan och på jobbet, hur mycket folk som helst! Som en av mina manager Vito sa idag "What the hell are people doing out shopping on a sunday??" Håller med honom! Efter jobbet åkte jag till Liverpool, Brick Lane och mötte upp Klara som jobbade dör idag. Ballt område med vintage shops, marknader och massa pubar och resturanger. Dit vill jag igen! Vi fick tre stycken mysiga stickade mensweare tröjor hem för £10 MED galgar, fynd!!

Och nu hamnade allt fel sg jag nu .....pust!

/louise


Liverpool Street

Var vi på och tog en öl och pratade livet. Träffade tre trevliga ...medelåldersmän.. måset jag säga att dom va, Tim, Peter och Hakim från centreal London. Fick lära oss allt mellan himmel och jord!

Hittade en mataffär som vi gick in i och går helt plötsligt förbi CANDY KING..gissa om jag blev överlycklig!

hahah gilla bilden!

Later / Louise


Lördags kväll och jag har inget att berätta

Så här är mina favvo bilder från Bershka

Varför har inte PH- frisyren slagit igenom lilka stort här som i Sverige?

/ Louise


lördag morgon..

och jag vill INTE gå till jobbet. Lördagar är de värsta dagarna.. Men nej, vet ni va. Idag ska jag tjäna pengar! Det är inställningen jag ska ha idag. Idag ska jag sälja som bara den!

Så vi ses senare babes! ;)
/Klara

Friday I'm in Love.

Åker ner för att möta upp flickorna för en drink. och nej, det är inte första gången jag går utanför dörren idag. Va på Harrods, klädesavdelningen var fin, med fina klänningar från Valentino. men annars var det lite av en besvikelse?



Cya!
/Klara

I'm off!

Just nu sitter jag och skrattar åt Scrubs, I just love it!
Men nu ska jag ge mig iväg, får se vad jag hittar på idag. Vill ju med se Harrods.. Men jag väntar på att mäklaren ska ringa tillbaka, så vi får se vad som händer.





Jag är så söt!
Saynoara!
/Klara


Le Love.



Bloggen med de underbaraste bilderna och de vackraste texterna.
Le Love

Delivery from Sweden!

Och jag kom också hem till ett paket från mina föräldrar! Dom är BÄST!

I låg mina stövlar, min pälsgrej, två böcker, hårfönen och det bästa, KNÄCKEBRÖD! Tack, jag älskar er! :)







Så nu ska jag äta mig ett knäckebröd, sen blir det lägenhetsletande!

/Klara

Mysigt.

När jag kom hem från jobbet igår hade Louise lagat middag och gjort det så fint i vårt lilla rum. Hon är ju för söt hon ;)


Only girl.

Godmorgon!

Jag börjar dagen med Rihannas nya Only girl. Tycker inte det är den bästa låten hon har gjort, men i videon är hon skitsnygg! Så därför lägger jag upp den här, dålig kvalité, men man kan inte få allt. ;)


Ny punkt!



Jag har en ny punkt här på bloggen, just det! Louise's Mattips! Eftersom jag är så oerhört matintresserad och lagar väldigt god mat så tänkte jag att jag skulle dela med mig av mina kunskaper. Vad sägs om det? Jag ska ge er recept på god, hälsosam och billiga rätter som är lätta att slänga ihop!

Idag lagar vi
Spagetti Carbonara 4pers.
Du behöver
50g Smör
2 paprikor gul eller röd
400g bacon
3-4dl grädde
Spagetti
Salt

Stek upp smöret i en stekpanna. Hacka bacon och paprika och häll i stekpannan. Låt baconen stekas till den fått en fin färg. Att steka i mycket smör gör det extra fett och gott!

Häll sedan i grädden och rör om. Grädden gör det extra fett och gott!

Det ska då se ut ungefär såhär. Du kan hälla i lite salt om du vill, men oftast behövs inte det eftersom baconen tillför denna salta smak. Nu ser det riktigt fett och gott ut!

Koka upp så mycket pasta du vill ha. Du kan se att den är klar när du slänger den på kaklet och spagettin bildar ett L. (Eller ah, i mitt fall då, men om du heter tex Agust så är spagettin klar när du kastar och får fram ett A)

Så, nu har spagettin kokat klart och Carbonaren har puttrat klart.

När du lägger upp det på tallriken ska det se ut såhär, om set inte ser likadant ut har du misslyckats i denna kurs. En viktig sak att tänka på är att se till att den inte blir för rinning och flyter ut på tallriken. Använd därför riktig grädde.. så det blir extra fett och gott!

Toppa med lite riven ost och grönsaker.
Se där, då har vi gjort oss en Spagetti Carbonara!
Bon Appetit!
/Louise


Morgonhälsning!


Imorse går vi upp tidigt för att göra oss iordning för jobb och lägenhetsvisning. Då ringer jag hon jag skulle träffa nu kl 13.00 bara för att få adressen, nej då är lägenheten såld! Alltid händer detta! Jag som såg fram imot att få titta på lite nytt! Den sura minen på bilden är dock mest för att mitt hår som jag va jätte nöjd efter stt frisören fixat med det, ser ut som skit nu! Dom har klippt page på de övre håret och låtit det undre håret bara häng, ser förjävligt ut om jag inte sätter upp det. Och dom söta lockarna hon gjorde kan jag inte göra likadana :(:( blääääääääääääää!

Men då tar vi nya tag nu och försöker hitta en flat. Helst i Camden Town har vi bestämt! Nu ska jag gå och handla paprika sen ställa mig och laga lunchlådor!

C u /Lulu

Öl och Piccadilly

Jag, klara och hennes jobbakompis Amanda gick in till Piccadilly efter dom slutat. Där mötte vi upp min jobbakompis Linda, hennes pojkvän Joel och några andra svenska vänner till henne! Tog oss en öl och pratade lite skit! trevlig kväll och jättefin pub! Dit skall vi gå igen! =)

Joel och Linda :)

sexy!


Christmas på Harrods

Och jag va ledig för min tredje dag! Jag drog mig in mot centrum för att göra av min dag någonstans. Tog mig på något krångligt sätt till Harrods. Ett jättestord finare "varuhus" typ som Selfridges. trevligt att slösa lite tid där inne. Det är också kännt för sin "Jul-avdelning". Men tänkte att den fanns nog inte redan i början av oktober .. men där hade jag fel! Jag slogs av "We wish you a merry christmas, we wish you a merry christmas" sången. Och efter det var det julgranar, paket och glitter så långt ögat nådde!

Underbart fin gammal byggnad

Christmas World

Sen skulle jag ta mig in mot Oxford, köpte en värmande kaffe och gick genom ett mörkt och endast upplyst av smålysen, underbart romantikst Hyde Park.
 

/Louiiiiiise

Vi blev Spernöjda



Tack för den gratis klippningen! Håret är lent som en barnrumpa nu! Och tunnt som nått annat! haha men va kanske Lika bra! Jag valde en med safe klippning medans klara vågade testa något ballt!

Underbara Camden Market

Klara och jag va lediga tillsammans igår! Första gngen sen vi kom ner hit! Vi bestämde oss för att pka till Camden Market. Ett jättemysigt område med marknad, affärer och mysiga resturanger. Det är absolut en rekomendation till er som är i London! Det underbara vädret här gör allt så mycket vackrare också!

plötsligt kommer det fram en cool tjej till mig och frågad om nte jagskulle vilja ha en gratis hårklippning, alltså vara hårmodell. Klara slänger ur sig ett "JAA VILL". Jag är ju väldigt Kräsen när det kommer till mitt hår, det är inte många som får pilla i det haha. För jag vet att om jag skulle gå till en frisör där jag inte fick bestämma själv så skulle dom klippa av HALVA håret för det är så jäkla slitet! Men hon sa att jag kunde följa med in och titta på när Klara klipper sig. Salongen va jättefin och riktigt proffsig, det va italienska frisörer som kom hit för att lära sig.

Dom bad oss sätta oss i varsin frisörstol, så jag tog mod till mig och tänkte .. skit samma hur det blir, vi känner inga här borta iaf haha.


frisörsalongen


Innan och efterbilder

Louise innan


Enligt frisören va mitt hår, underbart tjockt, fin färg men alldeles för mycket hår !?



Louise Efter



Klara Innan



Klara eftre


jobb, igen..

idag vill jag verkligen inte gå till jobbet, speciellt inte eftersom gårddagen var så bra!
men men, jobba bör man..?
/Klara

Hi!

And Gooodmorning!
Här sitter vi i sängen och söker lägenheter så det står härliga till. Det rings förfullt och förhoppningsvis så hittar vi något.
Men jag tror solen skiner idag så vi drar oss ut snart.
Ciao bella!

Still alive

Jag har bara inte orkat blogga idag ,trots att jag vart ledig! Åkte in för att möta upp klara efter jobbet idag, vi gick till Carnaby Street för att ta en efterwork på zebrano, där jag va med jobbet i lördags. Det blev en riktigt trevlig kväll, och speciellt när vi fick lära känna James och Kevin som slog sig ner hos oss utan att fråga haha!! Ett pingisbord stod mitt på golvet vid baren så vi passade på att spela eftersom jag vet vilka pingisskills jag har!! James och jag mot Kevin och Klara. Behöver jag säga att vi vann ? heheho!

Nu ska vi krypa ner, imorgon är vi BÅDA lediga! Vi ska hitta lägenhet, se lite sevärdigheter och åka till Camden och dricka öl i ngn park! Så godnat på er!

Äcklad, förvirrad-tjej?!

Strawberry Drink

Klara mot några spelare ?   

/ Louise


Godermorgon på denna blogg!

Det är morgon igen, måndag för att vara exakt. Och Louise må ha ledigt i fyra dagar, men det har då inte jag. Jag är därimot bråttom, så Cya!

/Klara

Söndag Natt

..och jag är fortfarande vaken. Jag fick reda på att jag har FYRA dagars ledigt nu denna veckan. Måndag tisdag, onsdag och torsdag. Kom som en chock eftersom jag vanligtvis jobbar 9h/dag dessa dagar. Ska bli skönt! Prio 1 ska bli att söka lägenheter. Vi känner att vi vill flytta lite mer centralt och med folk man trivs med. Jag har några jobbakompisar som är sugna på att skaffa något tillsammans och Sofia och hennes vän också!:) Så totalt är det 8 personer jag ska fixa lägenhet till nu.. nej nej ingen press! Har fått order om att det är min uppgift!

Igårkväll hade vi en utekväll med jobbet! Det blev riktigt lyckat, hade skit kul, vissa drack mer än andra, kan ju säga att idag va ingen av cheferna riktigt friska haha. En av dom, Vito, sa till mig igår att det va dags att åka hem för att jag skulle va pigg och fräch idag till jobbet. Detta sa han efter att han tagit sin tredje vodkashot ..?! Så för att göra ett bra intryck så tog jag min lilla rosa väska och gick.. haha. Det är så kul när man får träffa sina jobbakompisar utanför jobbet för att få möte den "riktiga" personen.
Jag har lärt känna dom flesta rätt bra och jag trivs med dom jättebra, dock så har dom upptäckt att jag är lite galen. Synd, tänkte att jag lämnade den sidan av mig hemma i Jönköping!

Nu ska jag äta ngt och sen krypa ner i vår KingSize Bed !

Nattiiss / louise


Här är lite bilder, hittade några hon Kesja haha.


ÅÅÅååhhhh!!

Att man inte kan få ha sina bilder i fred utan att någon ska försöka göra "likadana" !! 

 


Camden Town.

Inspirerad av Louise, staden och det vackra vädret hoppade jag i min långklänning och drog mit utåt.
En kille rekommenderade Camden Town, för där finns ju den kända Camden Market. Så jag styrde min väg ditåt.



Camden Town va smockad med folk, men vädret var underbart och det var trevligt att gå runt där själv och titta. Fast hade ju varit roligare om Louise hade varit med.








Provade två söta klänningar, och världens finaste päls, men den fick jag inte kort på..



Cool pub i ett stall, dom hade gjort olika lounger i boxarna. Asballt!¨

Här vill jag bo!
/Klara


Friday night out.

Så, vad gjorde vi i fredags?
Vi var inte på en strippklubb, även fast det kunde ha sett ut som det. Vi var på The Mayfair Club, där vi varit en annangång. Riktigt schysst klubb faktiskt. Ligger vi Green Park, dit du kan ta dig med Picadilly Line.



och på vägen hem passerade vi Picadilly Circus och mötte också några trevliga grabbar.



thank God there is Fridays ;)
/Klara

10/10/10

Söndag och jag blev visst ledig idag för att vi inte får jobba mer än 40 h/veckan. Inte mig emot ;)
Nu ska jag bara komma på vad jag ska göra med dagen, cya laater!

/Klara

Vart var vi igår kväll..?




En liten hint har ni på bilderna. ;)

Berättar med ikväll, nu ska vi till jobbet.


If perfect what's you looking for the just stay the same

Sjunger Bruno Mars i hans bästaste låt!:)
Jag kom precis hem från staden. Vart på banken och fått mitt bank kort där det står Miss L S E Jansson Eklund på haha.


Gick ner på gatan Carnaby, världens mysigaste ställe med massa affärer och små pubar! Så som denna på bilden, dom ligger på varje hörn och det är packat med folk! Hur mysigt som helst.

Testade lite kläder i min nya favorit affär Miss London! Jättesvag för stickade mysiga tröjor, även fast man inte får köpa så är det kul att titta ;) 
 
/louise


Tigerkaka ...........!


Skulle höra lite highlights i håret idag... det blev gula fina ffläckar längs med hela benan :)
Det kan jag kalla ett bra resultat! :D


It's friday my friends!

Och en solig härlig sådan! Gick och köpte lite mjölk för va så sugen på det, man får två liter för £1! Brukar inte dricka mjölk bara sådär men här gör jag det jämt! Bland det godaste som finns ju!:D Gick förbi en pappigojja på vägenhem haha. Snacka om att jag blev snopen! 

Och vad tycks om nya designen och headern? Ball bild på Klara ha!? :)


Pappigojjan

Underbara London vädret!

..och der firade jag med en stor öl på pubben!

/louise


kaffe med mjölk.

Det sitter jag nu här och dricker för att vakna till liv. Ska snart till jobbet för ännu en intensiv dag. Ikväll får vi se vad som händer, vill egentligen bara ligga i sängen och se på idol, men vi får se.

Nu ska jag göra det sista och sen springa iväg, Ciao!
/Klara


Lloyds TSB

Kolla vad jag fått i posten idag, min första post i London för övrigt!! :D




Nu bor jag Verkligen här i London, England!
Cheers m8

torsdagen.

Den gick och kom, och som Louise skrev firar vi en månad i London idag. Eller, vi kanske inte har firat.. Båda har jobbat, men så är "The London Life" Work hard, play hard, säger man inte så?

Jag har iaf lagat lite mat denna kväll. Det blev pasta med bacon i tomatsås. 




Det du behöver är pasta av valfri sort, tomatsås och bacon.
Kort och gott!

Nu ska jag se på friends.
/Klara

Och en Månad har sprungit iväg

Just det! Idag är det exakt en månad sen vi kramade våra mammor och pappor farväl och klev flyget. En månad har gått och vi fortfarande kvar här i London! Jag vet att det va inte många av er (includerat mig själv) som trodde att vi faktiskt skulle va här längre än typ 2 veckor. Att vi skulle shoppa för några tio tusen och sen åka hem. Men vi va envisa och även fast det kändes hopplöst i slutet så klarade vi oss! Och det är jag förbannat glad för:D

För just nu känns det som o denna resan bara börjat ....

//Louise

Ny design.

Här händer det grejer! Ny design, fint va? Louise har knåpat med detta idag när jag har varit på jobbet, vissa har ju inget viktigt för sig medans andra får kämpa för att få ihop till födan.. Sliten är jag med. Kolla här:




/Klara


Kommentarsvar

NEJ det skall INTE användas Peppar i pankakssmeten.. det skulle stå socker!! NO Peppar!

Strö lite salt och SOCKER i smeten alltså! ;)

hohohi

här kommer tönten med posebilden. Idag satte jag på mig min svarta långklänning och klaras fina halsband för det är vår-försommar väder, haha kände mig "fin" för en gångs skull! Nu har jag dammat, damsugit och städat vårt rum. Diskade all disk med för Andy vår hyresrätt kommer hem kl 5 för att fixa lite. Bla sätta upp en spegel till oss... jag får gömma den jag köpte haha;)

Nu ska jag ta ut pengar till hyran. Hoppas på att mitt nya kort finns att hämta på banken idag.



/ Lojs !

Står och lagar frukost


Pannkakor =) Jag är ledig idag så har tid med det. 
Jag älskaaar denna spisen! Det går så fort, varesig du ska koka upp vatten till pasta eller steka tex pannkakor! Det är ett måste när jag flyttar till eget!

Ska ge er ett bra recept på smarriga pannkakor som min pappa brukade göra till mig och karro när vi va mindre.

För 2-3 pers.

6dl Mjölk
2 1/2dl Mjöl
2-3 Ägg
50g Smör
Salt
Socker

Blanda ihop allt i en skål, stek smöret och häll i det i smeten (smöret gör så dom blir extra goda, så ta gärna en klick till). Strö lite salt och peppar och sen är det bara att schteka på!


/Louise

Buckingham Palace.

Tillslut hamnade jag vid buckingham palace på något vis. haha.




När jag kom dit var det poliser överallt, gåendes och på motorcycklar. Då rullar det ut en svart bil, där i satt en kunglighet! Asballt. Jag fick med bakdelen av bilen på bild, se nedan.


Man fick ju inte gå nära, men jag zoomade in på en av vakterna, haha.



Detta var på andra sidan av the Palace



och detta var det sista jag tog kort på innan jag hoppade på tunnelbanan


That was my day folks!
xx /Klara

New Bond Street.

Efter att jag sprungit in på ett Boots för att köpa mig en mascara för min var helt slut, började jag vandra runt igen. Befann mig då helt plötsligt på New Bond Street. Väldigt Posh! Det var Prada, D&G, Max Mara, Alexander McQueen, Michael Kors, Gucci, Chanel, etc etc.. Och Louis Vuitton butiken, som jag vågade mig in i efter mycket tvekan. Det var så vackert där inne. Vågade inte ta bilder, men va fiint det va!





skylt fönstret.

Sen tog jag mig en kopp choklad på ett litet fik.





it's still more to come..

My day.

Jag åkte med tunnelbanan till Holborn för att hitta mig en Lloyds bank som kunde hjälpa mig idag. Tillslut hittade jag en. Fick hjälp av en trevlig kille så om 5-10 dagar har jag mig ett engelskt bankkort. :)


Började dagen med en kaffe och muffins från Starbucks i en gränd.
Det lät ju bra..?



Efter detta gick jag till banken. Och efter det hamnade jag på Oxford Street i ett provrum på Uni Clo, dom som inte anställde mig..




to be continued..


Music!

Några låtar som jag tycker om.



Sista låten är till mina systrar i Bandidas, saknar er tjejer. Hoppas ni uppehåller vår respekt!

/Klara

free!

Ledig dag idag, ska se vad jag ska hitta på. Leta lite lägenheter blir det nog..
Igår flyttade den nya tjejen in och hon var trevlig, fast det sa vi iofs om fröken städ från början med.. haha.

Nu ska jag äta frulle.
Cya! /Klara


Tunnelbane Strike

Är det här nu och då kan man verkligen snacka om strike! Det tog mig TVÅ timmar med bussen in till jobbet och jag va 40min sen. som tur var så fick jag tag i nr till bershka så jag ringde vid 9 och sa att jag skulle bli sen. Det stod säkert 50 människor vid varje busstation och det va köer genom hela London.

jaja nog med det, annars har det vart en lugn dag på jobbet. Det blev lite jobbigt en dag då en av cheferna skällde ut mig för ngt jag inte gjort. Hon sa bland annat att jag va otrevlig mot kunderna och att jag va dålig på allt jag gjorde. Jag började gråta som ett litet barn (haha) för orkade inte höra mer negativa ord från dom. Jag har gjort allt jag kan för att jobba på deras sätt och följa deras regler men det ända man fått tillbaka är skit. Så jag bad att få prata med chefen och hon fattade inte att jag tog det personlig, eftersom dom skriker på de flesta av personalen när deras humör inte är på topp.  Men efteråt har det vart bättre, inget skrikande iaf;)

I onsdags letade jag ju lite nya jobb, bla på Armani där dom va jättetervliga och posetiva till mitt sökande. En av dom hade jobbat på bershka innan och kände en av mina chefer Andrea. Så idag när Andrea har vart på lunch kommer hon in och frågar mig "Louise har du sökt jobb på Armani"? Hon hade tydligen träffat henen p Armani då. ..och Hur pinsamt va inte det?? Känns som att man borde berätta för sina chefer om man söker nytt? Eller har jag fel?

Jävla jobb tänker jag ...många gånger om dan.


Bershka- Bad romance, fancy games

Grymt coola kläder trots allt .. check it out

Vill ni inte ha denna hemma i jönet? ;)
/ Lousie

ny vecka.

Louise fick springa iväg imorse. Det är ju tunnelbane-strejk här borta och det kom vi på liite för sent. Man kan nog räkna med kaos idag.. Väntar på att Louise ska säga hur lång tid det tar så jag vet ;)

Jag mår fortfarande inte bättre, men knaprar lite tabletter så jag tar mig igenom jobbdagen. Imorgon är jag ledig, vilket ska bli väldigt skönt!

Vi hörs snart
/Klara

Good evning!

Kommer man hem efter jobbet så har Louise lagat mat, blir alltid lika glad! :)
Skypat med mamma och syster med, då blir man glad med!
Nu är det snart dags för sängen, känner att det behövs. Hoppas jag är frisk imorgon!

/Klara

Städning av badrum!

Hej vänner!
Jag har en bekännelse, och det är inte lätt att erkänna detta eftersom jag är en människa som vill kunna göra och klara av allt! Men detta va nog botten. Jag pratar om städninga av badrum och toalett grundligt. Jag har faktiskt aldrig gjort det förut och det är ju pinsamt, och det var nog det värsta jag gjort. Att behöva ta upp andras och mitt egna hår som fastnat i avloppet, att skrubba rent ett smutsigt badkar som man vet folk har legat och simmat och skrubbat hälarna i.
Men det värsta av allt, att behöva stå och putsa med lite stålull i toaletten, där du faktikst ser att det är bajsrester och annat smått och gott som sitter fast. Det va nära tårarna måste jag säga haha fyfan. 


Men det blev rent och fint, lämnade inte en fläck efter mig, hoppas Yola blir nöjd;)
/louise


"Det är bara att bita ihop"

Kände redan igår att det var något. Och idag vaknar jag upp med, halsont, täppt nästa och feber.. Man måste sjukanmäla sig två timmar innan, och jag har inte numret till någon av managerna. Men jag hör mammas röst i huvudet, "det är bara att bita ihop". Så det gör jag och går till jobbet.



/Klara

Bilder tagna i tunnelbanans vindar


Foto: Lousie

Louise and Picadilly


Bilder från Fredagen

I fredags mötte vi upp Systrarilondon på resturangen Tibit. Va kul att träffa dom igen för va längesen nu!:) Har alldeles förlite fritid! Måste ses oftare tjejer;) Vi satt och tjötade lite och sen kom deras jobbakompis, han tog med oss till en bar/klubb..för äldre där vi spenderade kvällen. Rullade hem med bussen runt klockan halv två för vi skulle upp och jobba idag.






Home after drinks.

Eller, det blev en öl. Mötte upp Louise jobbarkompisar på en öl på Vapianos. Trevliga vänner hon har skaffat sig tycker jag.
Nu kryper vi ner i sängen med Ben and Jerrys och lite vänner. Jag ska till jobbet imorgon vid tio, men Louise är ledig så hon kommer blogga ihjäl er ;)

Puss och Godnatt
/Klara

Puss på er!



Nu sticker jag till jobbet!

xx Klara

dead.

Super trevlig kväll med flickorna igår. Nu ska jag snart till jobbet, och jag är supertrött. Här borta känns det som om jag har odlat fram ett mycket större sömnbehov än jag hade hemma, för då kunde jag sova tre,fyra timmar och vara fine. Men nu är jag dööd. Kanske är för att det är så mycket nya intryck varje dag? och att jobbet är som ett träningspass? vem vet. haha.

/Klara

Fajitas.

Jag har gjort fajitas, lägger upp på tallriken till frugan och mig. Då ringer hon, tror hon har gått av och är på väg hem. men nej, då har någon fastnat under tåget och hon måste ta bussen. En fredagkväll, när alla vill hem..
Jag åt själv.. :(


Chicken.

Du hade gillat denna spisen pappa!

Chicken Fajitas! :)

/Klara

Eliza Doolittle

Asball tjej med en jättebra låt!


Woo.

Regnet har ööööst ner hela dagen, på min lediga dag.. Så jag tog mig till banken imorse, handlade på hemvägen och sen dess har jag varit hemma. Har diskat, tvättat och ska snart laga mat åt frugan som kommer hem från jobbet om en timme ungefär.

Men först ska jag duscha, för senare blir det drinkar med systrarna Hellström :)

Borde inte vara med på bild idag, så .. haha.



/Klara

forever?



Hittade bilden på Michaela Fornis blogg.
Fin tycker jag.
/Klara

kommentarssvar.

Hej svej!

Tänkte bara säga, Hej Bertil!! Vad kul att du har hittat vår blogg. Vi saknar då er på skolan. Kul att höra att ni jobbar för en gångs skull.. Fast jag vet inte om jag tror på det ;) Hälsa Anders från oss :)

Och till Johi den coole.
Tack för tipset om kortet, och också för de uppmuntrande orden. Hoppas din flytt till malta får bra, inte långt kvar nu! :)

Puss på er

RSS 2.0