Romeo&Juliet


Hittade denna gamla haha! Tror det va år 2007 eller 2008! Vilken frizza:P

Royal Wedding

Vaknade halv 8 idag utan väckakloack!! Jag gick upp och duschade, sedan satte på TV.n för att se förberedelserna inför brölloppet. Jag har satt på mig en klänning nu och ska iväg och fira det fina paret! Inte varje dag man får se ett Royal Wedding. Det är en magisk känsla i hela london, mina tårar är pågång. Älskar sånna här tillställningar. Pampigt och Vackert. /Louise


Liten låt jag skrev


Sunny sunday morning /Louise

Jag är stolt!

Vilekn diceplin jag har fått på mig själv! Nu tredje gången i rad har jag tagit min POWERWALK runda!! NU FÅR JAG FAN INTE SLUTA!!  (Gick upp äckligt myckt under mina semesterveckor, måste bli av med lite haha
Detta va efterrätten varje dag...choklad, jordgubbar, glass, shokladsås och strössel ....MUMS
 
L


Royal Wedding

Som ni säkert vet gifter sig Prins William nu imorgon med Kate Middleton. Förberedelserna har pågått hela veckan. Det är flaggor, skyltar och posters öveeeeeerallt!!! Folk kampar på gatorna för att få bra platser, folk har flaggor på paret i vardagsrummen och alla ser så himla gölada ut!! Det är filmkameror överallt, igår blev jag intervjuad av Sky Tv. De frågade om paret och hur jag planerat att fira dagen!

Jag, Kate och hennes vänner ska hänga i Hyde Park med picknick och kolla på storbilds tv:n som kommer visa hela bröllopet. På morgonen blir det champagnefrukost för att fira:D  

Söta William och Kate, stor dag imorgon!


Playa De Palma


Jag och Kate förra veckan i Mallorca. Tycker bilden är så himla härlig!

Kan jag få Powerwalk/jogging som en rutin??

Ja men det borde ju gå, jag tycker det är jätteskönt och faktikst kul! Om jag kunde göra det efter jobbet varje dag hade ju det varit det bästa. Ska fan ta mig i kragen och göra't! Jag springen från vårt hus till Viktoria Park, springer runt hela parken, sedan en omväg tillbaka till vårt hus. Tar en 40min om man joggar!

Jag är dock tillbaka i chock, möttes av en obehaglig syn när jag kom utanför vårt hus. Det va avspärrat och polisbilar överallt, man såg massa blod på gatan. När jag sutat jobbet åkte jag hem men sprang in i affären runt hörnet för att köpa mobil top-up. Allt hade tydligen hänt precis efter att jag gått ut ur butiken.

Precis utan för butiken hade en blivit knivuggen och nerslagen (Hörde vittne och polis säga detta). De hade sedan jagat honom över gatan och blivt nerslagen en bit bort. Blod spåren syntes tydligt. Jag gick in i affären och det första ägaren sa va "you were lucky, this happen right after u left the store". Ucsh.. så glad att jag slapp se allt!! Chockande!!

/Louise

I am Diva!

Förresten, gick och fixade mina ögonbryn också, och stannde till i Charity shopen vi har här på Roman Road, fick med mig denna boken hem och halsbandet.
Nu ska min inre diva komma fram ;)


/K

Bricklane and Thai Green Chicken Curry.

Jag hade starka cravings för en Cream cheese Salmon bagel, så jag tog mig till Bricklane där de bästa finns. Efter det vandrade jag runt och tittade i lite vintage buiker, samt en jättesöt affär som jag inte kan minnas namnet på..
Där hittade jag världens sötaste klänning, tog en bild men en dålig sådan. Men ni ska få se :)



Sen såg jag en fin kyrka som ligger där, haha.


Efter detta gick jag till Costa, där jag köpte en morotskaka som innehöll mögel, nice!
Sen gick jag till Tesco och köpte mat, så nu ska jag laga Thai Green Chicken Curry med Ris.
Cya!
/K


The Hippie hits town

Japp, nu ger jag mig ut, i min långkjol, inget smink och med orden "Live.Love.Laugh." intatuerade på min rygg. Det är väl ganska underbart?




Peace ;)
/K


I gotta work work

Vaknade väldigt tidigt idag, humm kanske för jag la mig innan kl 2 igår haha?? Nu ska jag springa iväg till mina barn, känns skönt att vara tillbaka. Få lite rutiner igen! Ni skulle bara veta vilken färg lile Carl har fått, han ser nästan svart ut haha!

Så, det va ju allt jag hade. Ha en bra dag! Hejsvej!


Powe Walk !

Drar ut på en runda. Så underbart att kunna komma hem efter jobbet och göra det innan det blir mörkt! Jag ska testa en ny runda som tar runt en och en halv timmar..phuuuuu. Hörs sen! xxxxxx

25 Aprilllllll 2011

Godmorgon! Dålig uppdatering av oss, men vi har fan inte haft tid haha! Inatt tog karro och Camilla med sig resväskorna och begav sig hem mot sverige. De väckte mig runt halv 3 och sa hejdå...tråkigt:( Men vi ses snart igen! Som klara skrev har det varit en jättebra helg, och tänka sig att nu är vi lika gamla ..woooohoo!!

Idag har jag ingen aning om vad jag ska göra..har ju haft en vecka då jag har haft personer runt mig hela tiden.. och nu själv, usch haha! Jag ska ta och tvätta, städa och lite sådant. Kanske lägga upp lite bilder från Mallis??? Ni kan kika på fecabook annars där jag har lagt upp endel! Nej nu tar vi tag i dagen!!

/L



20 år..

En födelsedag som kom och gick, nu är jag inte en tonårin längre.. Jag är 20 år, snart ska man vara vuxen på riktigt? Men inte än, för det är jag faktiskt inte redo för. Även om jag har kommit en liten bit på vägen med egen lägenhet och fulltidsjobb.

Gårdagen va en härligt avslappnande dag, vi hängde i parken med lite mat och öl. Sen på kvällen gick vi ut och käkade lite. Perfekt, då lördagsnatten inte var lika lugn ;) haha.
Födelsedagen firades in på bästa sätt, men hög musik och alkohol, haha.

Tusen tack för gratulationerna!


Fina kort som gjorde mig tårögd från familjen, och en flaska absint av Louise, kontraster ;)

xx Klara

hey hey


Ingen annan ville va med på bid så här får ni en glad louise:) Lite solbränd allt tror jag!! Igår va vi ute på Club Nr.5 och hade skit kul! Jag fick leka storasyster hela kvällen haha. Inte lätt;) Nu drar vi ut och shoppar!!!

Puss


Just hemkommen från semestern och möts hemma av syster!! Är så glad att hon är här! NU ska vi ut i solen och ha pick nick. Och TACK för påskäggen mamma och pappa, blev sååå glad!! Hörs senare!

Puss och kram

Nicki Minaj och en kopp kaffe..

Det är vad jag startar min morgon med. Känner en sömnbrist huvudvärk komma in rullandes.. Men va fan, sova kan man göra senare.

Ikväll är det b-day party i Brixton, hemma hos mina jobba kompisar. Trevligt! Ska dock jobba imorgon, så ska försöka ta det lugnare än sist.. haha !

Här borta jobbar vi på långfredagen, så nu ska jag till jobbet! Ciao!

/K

P.s, mamma och pappa om ni ser detta. Kan ni ringa mig runt erat sju ikväll? :) d.s



Underbar dag i Brighton..


städat och klart,

redo för besök och en hemkommande rumskamrat!
Nu ska jag ge mig ut i det fina vädret, tar med mig boken och går till Vicky park, cya!

/K

No pants..!

När gick man till jobbet i April, så här??



? K

4 days..

Japp, om fyra dagar går jag ur min tonår, det är slutet på en era ;)
Minns när jag gick in i min tonår.. Jag och min syster hade aldrig besökt vår huvudstad, så över min födelsedagshelg tog mamma och pappa med oss till Stockholm. Det va en underbar helg. Vädret va kalas, vi gick på Skansen, besökte Vasa muséet, åt på T.G.I´s och shoppade. Jag köpte mina första Converse, röda och helt underbara.
På födelsedagskvällen gick vi på fin tapas restaurang. Rätterna va så små så efter fick vi gå till Seven Eleven för att köpa en korv, haha. På morgonen hade jag fått en tiara, och den fick jag ha på mig hela dagen så att pappa inte skulle börja sjunga, det va ju pinsamt ;)
Det va en underbar helg, och jag kommer alltid att minnas den.

När jag firar att jag går ut min tonårstid så kommer det vara utan min familj runt mig.. Det kommer bli konstigt, första födelsedagen utan dem. Jag saknar min familj, och jag vill bara säga,

Jag älskar er! Hoppas ni har det bra, snart syns vi igen.










bilder från mamma, när dom va här över nyår.

/Klara

blod, svett och tårar..

Det har min dag innehållit..
Blod - jag skar mig nyss när jag rakade benen..
Svett - prova att springa runt i en 29 gradig butik i 8 timmar..
Tårar - p.g.a allt springande trillade jag i trappan på jobbet, det gjorde jätteont, så jag mådde illa. Jag fällde en tår i farten, ingen tid att stanna här inte. Detta har resulterat i ett fint skrapsår på armen och ett bultande, blått knä..

Så är det att jobba på office, och att raka benen när du borde sova.. haha.

Nu ska jag snart krypa ner i sängen med mitt älskade o.c, imorgon väntas jobb igen, och då ska jag bannimig inte ha byxor på mig, det blir en kjol och bara ben! (därför luktar det nu lite lätt av b.u.s här i rummet.. haha)

En liten kommentar till mitt morgoninlägg föresten. Jag kommer till jobbet med mina fjädrar i öronen, säger att jag är redo för påsk. De har ingen aning om vad jag pratar om, det är tydligen en skandinavisk grej att ta in lite ris att sätta fjädrar i. Dom skakade lite på huvudet och gick när jag berättade detta. haha!

Puss på er!
/Klara


Inte så normalt som man trodde...

Påsk = Fjädrar!


Lalala..

Igår va det super busy på jobbet, jag sålde för över 2000, vilket inte händer!! Och vi väntar oss att det ska förtsätta så här hela veckan.. och vi är kort om personal, happy days! haha.

Jag dricker kaffe och njuter av denna morgonen, puss på er!

a

xx Klara

Shaize!!!!!!!!!!!!!!!

Jag och kate skrattar saaaa at detta! Vi har hamnat  i ngt jävla tyskt destrikt!! Har aker man till Mallorka och hmnar i tyskland!! (darför de har bokstäverna ö och ä)
Vi har precis ätit var goda frukostbuffe och nu ska vi drar vi ner tll stranden!! (frukosten far du dricka hur mkt champagne som helst! haha). Vi kmr va fetaaaaa nar vi kmr hem, aldrig ätit sa har mkt nagonsin. Men htellet har ju varldens jäkla buffe bada frukost ch middag. Det är allinclusive här  eftersom det är ett 4 stars Hotel. Vi har sammanlagt 5 poolar och fotmassage är gratis. love this!!

Jag ser btw ut som en liten gris, brännt mitt ansikte so bad!!

ha det gott folk!

/louise and kate


Måndag, igen.

Helgen har varit bra, jag har sålt kalasbra!! Mycket tack vare de underbara människorna i kassan, haha ;)
Jag har legat i topp!:)

Igår var det Dennys födelsedag, vilket ledde till en, eller två.., öl på puben, som jag blev bjuden på. Vi har ett bra system på jobbet. Det är alltid någon som är pank, och någon som har pengar. Så vi bjuder igen :)

Nu ska jag snart till jobbet, känner mig ganska positiv idag, vi går in på en busy vecka nu, när folk har påsklov och sånt, så kan nog bli bra.

Peace and Love
Klara



do it like a dude...

Louise har sprungit iväg till tåget som ska ta henne till flygplatsen, därifrån tar hon flyget till Mallorca, och jag är inte avundsjuk... haha.

Jag vaknar upp idag och låter som en man, och med min nya pojkfrisyr (som det kommer bilder på) så kanske jag ska kalla mig själv Klas idag istället..?
Eller så sätter jag på mig en blommig klännig och väger upp detta maskulina som jag har just nu, hmm... ;)

/K

Det bir en dag på stan


Klara ska va hårmodell för Tony's and Guy's och jag ska växla pengar och fixa inför mallorca resan imorgon woooohooooooooooo

Jodgubbar och blåbär

Jag vaknade med tuppen idag nästan! Blev jättechockad att jag inte kunde somna om. Jag Tog på mig lite kläder och gick till vårat apotek för att köpa lite mediciner (haha det lät inte bra, men jag har ont i halsen och sån skit). Apotekaren började fråga mig om jag stressar mycket och om jag mår bra. Jag svarde "jag mår bara fint, stressade är vi väl alla, speciellt om man bor i denna stan höhö!". Han tog det väldigt seriöst och började "rena" min aura. Han ställde mig mot en vit vägg, bad mig blunda och började viffta med händerna..mycket konstig situation! 

Köpte med mig lite jordgubbar och blåbär hem. Gjorde lite frukost som jag väckte klara med:)  

wake up in the morning..

och här fortsätter det "feeling like P-diddy.." men det tror jag inte att jag gör?

Jag vaknade för en timme sen, halv blind och yr, för att slänga in en maskin tvätt, men då tvättar min flatmate..
Typsikt, jag som kunde sova ut. Jag ska inventera på jobbet ikväll, så börjar inte förens två idag, och jobbar till elva.
Så nu sitter jag i min säng med mitt kaffe och tittar på One Tree Hill.

Idag regnar det över London, det var kanske på tiden, det ar ju england trots allt..

Jag går tillbaka en vecka, då sken solen, och jag och Amanda tog en tur till Brighton, en av de bästa dagarna jag har haft. Nu är hon i Sverige, och jag saknar henne massa..



xx Klara

Hello vänner!

Jaha då! Fortfarande semester! Väldigt skönt att va ledig sähär, men nästan så man blir lite rastlös, jag vet liksom inte vad jag ska hitta på! Jag försöker tänka "Om jag bodde i jkpg nu och åkte hit över en helg, vad skulle jag hitta på??". Svaret skulle vara shopping på oxford st, se alla sevärdigeheter, kolla på folk i hyde park, fika på starbucks och turistsaker.. men alla dessa grejer har jag ju gjort nu allt för många gånger, det är ju min vardag så blir inte lika kul längre haha! Jag kanske ska ta tag i de tråkiga sakerna som jag behöver göra innan Mallorca! Växla pengar, tvätta, lämna tillbaka en del kläder! Yep det får det bli!

 Igår tog jag med mig kameran och fotade lite, de ligger även på fb som ni kanske såg..

Foto- Louise

Nanny-Kate


Har är min nanny-kompis Kate som jag ska aka med! Haha gulligaste bilden! :D

Hotel Playa Golf


Då va hotellet bokat också! Snabba puckar här! Jag hittade Hotel Playa Golf med ett dubbelrum för 375 euro för 5 nätter! Jag skickade länken till Kate och hon bokade direkt haha! Tror det va bland det billigaste men fortfarande väldigt fint! Ligger precis vid stranden och hade väldigt bra rekomendation!

Fyrstjärnigt hotell ska det va ;)

Mallorca here we come!!


Woho!! Kate textade just och sa att hon bokat biljetter till Mallorca på lördag! Det blir en tripp mellan 16de-21a Aprill! Vi ville göra något kul så tog en sista minuten! Nu ska vi hitta ngt bra hotell med, några tips????

Karro och Camilla kommer ju på Torsdag kväll också och det ska bli sååååå kul!!!:D Vilekn vecka hoho!!

/Louise


Att våga


Foto- Louise

Tycker det kändes vackert. Någon som försöker ta sig fri. Göra sig fri. Vara ensam stark. Någon som försöker tränga sig genom en tjock mur. Tränga sig genom något som håller en kvar. Att våga. Att vilja.


sorgens dag..

Idag är det Amandas sista dag i London, kan inte fatta det riktigt. Kommer sakna henne något sjukt mycket. Gillar inte det här alls! Men, vi kommer ju ses snart igen! Det är inte "hejdå", det är "syns snart!"..

/K

SEMESTER HAR BÖRJAT!!:D

Känns underbart att ha varit ledig TVÅ hela dagar i rad!!! Och det ska bli fle minsann! Så nu får det bli att ta med iPod, gå och köpa en skvallertidning och gå och lägga sig i Viktoria Park. Jag var mycket i solen igår så fick lite färg tror jag allt:) Kan inte fatta att det bara är början av Aprill!

/louise

Jeans shorts

Jag har letat efter ett par snygga midjehöga jeans shorts och igår hittade jag de här på New Look för bara £19!! Tror de kan bli snygga om kam fixar till dem lite!:)


Liz

Transvestitclub??

Igår hade Amanda sin avskedsfest. Va hemma hos henne först och sedan drog vi vidare till en en club i Old Street. Vi va ett gäng på typ 15 pers men på något vis lyckade vi komma in bakvägen då ägaren kommer och öppnar åt oss. När vi kommer in märker vi att det bara är män utklädda till kvinnor överallt kom underfund med att det va en gayclub!
Förutom några obehagliga scener så va det jättekul!!(Ni kan ju se på en bild nedanför haha) I källaren hade de två JÄTTE basänger där det stod levande ljus runt! De bjöds på champagne och det va en egen Dj där nere. Vissa hoppade i poolen och de som inte gjorde det blev dygnsura iaf för de envisades med att alla skulle bli blöta!Kameran och klockan fick stryk för det men de klarade sig haha! Bästa kvällen dock!



Pinsam situation!

Köpte med mig kaffe och baguette och satte mig i solen i SoHo garden, ser att det är mariotet killar där så tänkte att det va ju trevligt att ha ngt att titta på. Efter att tag kommer det fler och fler män parvis och alla börjar ta av sig sina tröjor, och det va ju bara trevligt! Men sedan när jag såg att de började ligga i varandras knä, smörja in varandra med solkräm och massera varandras privata delar undrade jag va fan jag hamnat.. insåg sedan att jag satt ensam tjej i mitten av en park med bara massa homosexuella, såg sedan utanför parken skylten "Gay day's"

Annars så hade jag mysigaste dagen igår:)



/Louise


pics from Brighton!

Godmorgon!
Ännu en strålande dag i London, men idag är jag inte ledig. Det är istället Louise som får njuta idag!

Men här kommer lite bilder från Brighton i Torsdags.













xx K


Underbara dag!

Idag har jag och Amanda slappat i Victoria park iprincip hela dagen. Det har resluterat i adett rödbränt ansikte, är inte våren underbar?

Vi avslutade dagen med en flaska rosé i en annan liten park.
Gjorde också en liten spontangrej idag...


oops, vad hände här? Tror inte ni ser så bra, men jag gick och piercade mig i mitt vänstra öra, som det kan gå.. haha. Med Amanda som stöd så gick det fin-fint. Det var över på en sekund, är glad att jag inte såg den där nålen,
hörde bara hur det knakade till i örat, haha!

Nu ska jag krypa ner med Ben&Jerrys och O.C, bilder från underbara Brighton kommer imorgon!
Pusspuss

Har sagt det innan men måste bara säga det igen ..

ATT DET ÄR SOMMAR HÄR!!:D Helt underbart väder, man blir helt lycklig! Äntlihen kan man sova med ett fönster öppet. Man kan gå i bara ben. Man fryser inte kl tolv på natten för då är det 17 gradet ute!!


(Denna söta pojken kom fram och frågae om han fick ta bild haha, det är han som är fotograf!! 6 år va han)

Brighton!

Idag är vädret underbart, så jag och Amanda ska dra iväg till Brighton över dagen! därför måste jag springa, vi hörs sen! :)
xx K

Hej skitig skitig spegel!!



Va ju ute och sprang igar och tankte att jag skulle fortsatta pa den halsosamma banan! Jag gick in i mataffaren pa hornet och skulle kopa mig nagon sas och pasta. Men da kmr en av expiditena fram, tar min kundkorg och satter ner pa golvet, sedan plockar han ihop sallad, tomat, paprika, fetaost och gurka till mig! Han pekade mot kon sa jag stallde mig snallt i kon och betalade det han plockat ihop, haha blev sa snopen! Men det va iaf med det jag kom hem! Gott va det med!

Btw denna vita blusen lever jag i haha, sa javla skon!!

Is  

Lether bag

Fick en fin läderväska från TOD'S av Anna idag som hon inte använde mer! Tycker den va jättesöt, gillar färgen! Passar ju nästan till mina nya skor!



Franks and Vans..

Igår fick jag mina uniformshoes, och sen kunde jag inte låta bli att köpa mina första par vans.. oops!




Den gröna färgen är MYCKET finare i verkligheten, ska se om jag kan få en bättre bild..
xx K

leavingparty..

Godmorgon!
Tror minsann ni njuter mer av vädret i Sverige idag än vi gör här, i regn och blåst..!
och jag som har nya, gröna vans som jag vill ha på mig idag, kanske inte den bästa idén?

Ikväll efter jobbet är det leavingparty för mina chefer på jobbet, två av dom.. Ska bli kul med fest med jobbet,men är riktigt tråkigt att de slutar. Båda har blivit befodrade, så kul för dom...

Nu ska jag dricka upp mitt kaffe!
xx K


jag saknar dig <3

3 April 2011

En lycklig Louise säger godnatt! Varit med Monika hela dagen. Varit i Brick Lane och strosat runt i solen. Mysigt! Vi har pratat om allt. Allt mellan himmel och jord. Vi kom underfund med va underbart London är. Va underbart det är att vi har chans att bo och leva här. Vi pratade om hur glada vi är att ha hittat varandra! Att ha någon man kan prata om precis allt med. Vänner är helt underbart!

Va ute i Viktori Park för att ta lite bilder idag, men det ända jag hittade va en liten Jack Danile's flaska som stod halvdrucken på en mur. Jag tyckte det såg mysigt ut på något sätt. Jag undrar varför den stod där mitt på ljusa dagen. En söndag. Klockan 13.25. Varför va den halvdrucken? Varför stod den på en mur? Vem är personen som ligger bakom varför denna flaskan står där? Jag har många svar. 
 
Natti!


Tycker den va vacker.




Foto: Louise


Herre Jisses!!

Vilken underbara helg jag har haft!! Har de absolut bästa vännerna!! Linda åker tyvärr hem till sweden idag, men fan hoppas du kmr tillbaka!

Igår efter jobbet rusade jag hem för att göra mig iordning för Utgång i Mayfair! Jag mötte upp Monika först för ett glas vin vid Hard Rock Cafe sedan gick vi och mötte Linda och Sara i Green Park. Vi hade blivit inbjudna till en personalfest för ett klädbutik där personalen går runt utan tröja haha (killarna då)! Så vi tänkte att dit måste vi ju dra! Stället i Mayfair va hur jävla ballt som heslt, riktigt posh! Vi hur kul som helst!!

Jag bara älskar london! Är helt fylld med lycka just nu!!♥

Foto:Louise


Ledig lördag..

och jag är hemma med förkylning/feber.. Men det bästa med England är att de har bra tabletter för allt. Så jag har köpt mig Cold and Flu tablets och börjar känna mig bättre nu. :)
Det blir ingen utgång för mig ikväll, utan jag ska på middag med Amanda. Det blir nandos, första gången för mig. Spännande!

/K


RSS 2.0