Klev av tåget med ett pirr i magen ..

Klocken blev 18.00 och det dags för mig att dra mig hemmåt från jobbet. Jag gick ner till tunnelbanans mörka perrong och satte mig ner i väntan på nästa tåg som skulle ta mig hela vägen hem. Efter att tagit slut på en m&m påse och ett par blads bläddrande i min kalender kunde jag höra bullret och såg tågets ljus långt in i svarta tunneln. Såg in genom fönstrena hur mycket folk det redan var. Dörrarna öppnades och jag försökte klämma mig in bland massan. Stationen efter strömmade allt folk ut genom dörrana, det lämnades tomma sittplatser så jag tog ett bamsekliv och satte mig ner så snabbt som möjligt.¨

Jag tog min väska. satte den i knät och lutade mig tillbaka. Lutande mitt huvud lätt bakåt mot fönstret och blicken fastnade på reklamposter om "billiga resor". Jag satt och funderade en stund, vet inte på vad, men plötsligt slog det mig, vilka möjligheter jag har! Vilka möjligheter alla har! Tänk vad mycket det finns att se, lära och göra. Och hur lätt det är.

Jag började tänka på vad jag vill göra med de år som ligger framför mig. Alla de år mellan 20-30! Tänk vad man kan uppleva på den tiden. Jag vill gör allt. Men just nu, det som lockar mest ..Jag vill resa runt, till alla världsdelar! Jag vill åka jorden runt! Jag vill göra en resa jag aldrig kommer att glömma. En resa där jag kan ta flera år på mig. Där jag kan leva för sekunden. En resa då jag inte har något att anpassa mig efter. En resa där jag kan lära mig om andra, och mig själv.

Bara denna resan vi gjort detta halvåret har lärt mig mer än vad jag lärt mig på ett helt liv. Att denna resan faktikst var det första jag gjort på egenhand.

Jag vill stanna i London. Just nu i alla fall. Jag vill stanna här till jag sett alla årstiderna i alla fall. Älskar denna staden. Jag har dock en magkänsla som säger att jag borde/ska och vill plugga innan jag åker någon annan stans igen. Plugga mäklare i två år. Sedan ha det gjort och kunna flyga iväg med ett gott samvete att man bär med sig en utbildning i bagaget.

Jag vill leva mitt liv. Göra mitt liv med orden vackert, underbart, gripande. Jag ska ha så roligt jag bara kan och göra det på mitt sätt!

.. kom tillslut på mig själv sitta och halvdräggla med ena fingret i munnen. Min blick va fortfarande på reklampostern.  Mina tankar va långt, långt borta. Jag vaknade upp till verkligheten igen, men kom på att jag faktikst lever i drömmen. Jag har framtiden i mina händer, och det känns undertbart! Allt börjar redan idag.

 Natti /Louise



Kommentarer
Postat av: Pu/Pa

Drömmar ska man ha Lollo...:-)

2011-02-20 @ 17:21:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0