Nanny ?

Jag har suttit ganska mycket på inernet och sökt jobb! Jag hittade bla en svansk familj som sökte en svensk nanny. Jag har mailat lite fram och tillbaka med henne och vi ska ses på intervju på söndag morgon (ska försöka att inte va bakfull haha). Jag frågade henne lite om tider och lön och enligt mina beräkningar så är det helt okej! Om man jämför med Bershka så är det både bättre betalt, mycket mer ledighet och helt klat mindre stressigt!

Månd - 3.15-6.15
Tisd - 8-19
Onsd - 8-19
Tord - 8-19

Timmar - 36/vecka
Lön - £275/vecka

=£7.6/h

I och för sig så är dom en svensk familj så de borde betala mer eftersom dom vet hur dålig en lön på £7.6/h skulle va i Sverige. Men det bästa är att med detta jobbet skulle jag ha nästan ett heltids jobb men är ledig mellan fre-sönd varje vecka! Och då har jag tid att va en vilsen flicka i london!

Nu är frågan, vill jag ha ett jobb som detta eller är ett barjobb eller sko/klädaffär jobb bätter? Jag menar bara att jag vill träffa folk, på bershka lärde jag känna jättemycket fina människor som jag fortfarande har bra kontakt med! Vad tycker ni?? Lite hjälp hade vart kanonhjälp!


/En klyven Louise.. där va jag allt lite fiffig!;)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hur många barn skall du ta hand om och vad blir dina arbetsuppgifter? Du vet att barn älskar dig så du kommer att klara det jobbet jättebra om du bara trivs. Du har ju möjlighet att träffa nya vänner på helger och kvällar eftersom dom förmodligen också arbetar dagtid och är lediga helger.Gå på intervju och lyssna innan du bestämmer dig, är mitt råd. Behöver du referenser så har du ju dina praktikplatser. Lycka till med vilket beslut du än tar!

Puss mamma

2010-11-05 @ 17:07:37
Postat av: Anonym

Glömde!

Det är alltid bra att ha ett löneförslag som motbud. Säg att du är intresserad av jobbet men att du tycker att 10£/h vore en rimlig timpenning. Du måste sätta ett värde på dig själv och det brukar uppskattas av de som anställer. Du kanske inte når fullt fram men att bara acceptera det som bjuds kan ibland uppfattas som man är desperat efter jobb och tar det för vilken timpenning som helst!

Det kanske kommer fler råd så småning om!Puss mamma

2010-11-05 @ 17:26:41
Postat av: mamma mia

Ta jobbet Louise, tillsvidare i alla fall. Du kan ju söka nytt under tiden. Men glöm för guds skull inte cv på familjens köksbord. Och gillar du ungar och dom dej så är det ju ett toppenjobb.

2010-11-05 @ 17:59:20
Postat av: johanna

Jag tycker som Mia, ta jobbet så länge! Jag har fått känslan av att det är mycket svenska aupairer i England, du kanske stöter på någon ny sköning i lekparken?



Min lillasyster var aupair i England i somras, hon lärde känna en skitsnygg kille som jobbade i glasskiosken vid lekparken ;) rawr

2010-11-06 @ 10:01:17
URL: http://alltommalta.com
Postat av: Pu/pa

Helt rätt / ta jobbet...!

2010-11-08 @ 15:10:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0