Louise har äntligen ett jobb!

Har väntat i tre veckor på att får skriva den meningen här på bloggen!

Jag är nanny hos en svensk/engelsk familj. Det är två livliga barn, en tjej på 4 och en pojk på knapt 2 år. Jag pratar svenska och dom förstår allt men dom talat eneglska tillbaka. Bra träning för mig!
Jag ska jobba där månd, onsd och fredagar. Mina uppgifter är i princip allt. Hjälpa till på morgonen, lämna och hämta från skolan, leka, laga mat, plocka undan, bada och natta. Följa med till simmskola, balett träning och andra aktiviteter.

Idag va min första jag och det va jättemysigt! Tog bland annat lilla killen till en jättefin park/squar där han fick cykla sin röda fina cykel i flera timmar! Han kan inte riktigt säga mitt namn så han kallar mig mest "Maaamiiii" ..känns lite speciellt att svara på haha.

Berättar mer en annan dag. Sov gott!
/Louise


Kommentarer
Postat av: Johanna

Nice, grattis!! Visst är det underbart att få betalt för att leka ;)? (okej det är inte helt sant, ungar kan vara riktiga pain in the ass...)

2010-11-18 @ 10:34:01
URL: http://alltommalta.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0