Härliga onsdagskväll!


Kommer in genom dörren, ytterkläderna fortfarande på, sätter mig i soffan och klara kommer med två öl och säger cheer's mate! Härliga onsdagskväll! Heiniken på flaska £1 i vår kärleksaffär runt hörnet! Fine grejjer!

Förövrigt så har jag jobbat mina 10 timmar idag.. Sprang iväg imorse 7.15 till tunnelbanan som tar mig till Kings Road där min familj bor. Det ligger i Chelsea, Kings road byggdes i slutet av 1700 talet. Den går mellan Buckingham Palace och upp till .. kommer jag inte ihåg hö! Men i alla fall, så va den byggt ENDAST för kungen, det va alltså bara han som fick åka på vägen! Tänk om det fortfarande va så idag?

Längs med Kings Road liggen en park dit jag brukar ta Carl och leka. Brevis parken ligger tre jättebyggnader. De byggdes på 1700-talet och va så kungens egna sjukhus. Idag är det boende för pensionärer som förr va soldater eller jobbade på flottan. Så nä se är ute och går i parken bär de alla sin gamla uniform på sig!

Nog om det! Vi har tänt ljus, ätit lite mackor och kollat lite tv. NU äntligen ska jag krypa ner. Jag bad klara sitta uppe lite längre haha.. tycker det är så mysigt att somna när det är ljud omkring mig! När man slipper att blåsa ut sista ljuset själv.

Godnatt på er / Louise

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0