Bricklane

Ikväll hamnade vi i Bricklane med klaras härliga jobbakompisar! Vi va 6 tjejer, alla i par haha! Norska och svenska. Vi gick till en bar, drack lite öl och tjatade. Vissa av oss beatboxade och stod på huvudet med.. humm vem kan det vart?!

Jag, Louise, åkte till banken och sedan en säng till svenska kyrkan. Sofie tipsade mig om att familjer söker nannys där. Jag gick dit och skrev ner lite nummer som jag ska ringa imorgon. Jag passade på att köpa mig en kopp kaffe och de underbara kanelbullarna med! Jag kröp upp i en av sofforna, kände mig som hemma så tog av mig skorna och  bläddrade i en vecko revyn. Blädrade plötsligt till sista sidan där Josefin min fina syster blev intervjuad och en jätte söt bild!:) rev ut sidan och tog med den hem. Förlåt gud.

Det är så bra att gå till kyrkan, man kan sitta där och bara lyssna på vuxna som små pratar med varandra på svenska. Det är känns faktiskt lite som hemma när man kommer dit. De varma kanelbullarna hjälper ju såklart med;) Det va två mysiga timmar í alla fall. Nu ska jag krypa ner. har endel att fundera över. Jag ska inte somna direkt. Jag ska filosifera lite. Nattipuss

God mat och kramgo kisse får ni bild på idag!

/Louise


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0